31 Aralık 2011 Cumartesi

YENİ YIL KURABİYELERİ

Yeni yıl kurabiyesi tarifi
Yeni yıl kurabiyesi nasıl yapılır
Şeker hamurlu kurabiye tarifi

Yeni yıl da ,Ataol Behramoğlu'nun dizelerinde ki gibi,
                                          Dostları özlemle kucaklamayı unutma 
                                          Çocuk sevmeyi,çiçek koklamayı unutma,
                                          En zorlu anındayken bile kavganın 
                                          Gökyüzüne bakmayı unutma...


     Dilerim, yeni yıl herkes için umutlu, mutlu, sağlıklı, dostların özlemle kucaklandığı bir yıl olur.Tüm kötülükler, mutsuzluklar, hastalıklar eski yılda kalır.
                             

     Yeni yıla girmeden, akraba ve arkadaşlarımıza  süsledikleri çam ağacına asmaları için veya yılbaşı gecelerini tatlandırmada az da olsa payım olsun diye kurabiyeler yaptım.Kurabiyelerin fotoğraflarını ekleyeceğim, belki beğenip yapmak isteyenler olabilir diye tarifini de yazıyorum.Aslında bu hamur çok gevrek olduğu için, şeker hamuru kaplamaya çok uygun değil ama ben bu tadı daha çok sevdiğim için bunu tercih ettim.Geçen yıl yaptığım kurabiyenin tarifi, şeker hamuru kaplamak için daha uygun bir tarif ama biraz dikkat ile bu hamur da oldu.Kurabiyeler dışında değişik bir şey yapmak isterken Sofra Dergisi'nin Aralık sayısında Kurabiye çelengini gördüm.Dergideki tarifi ve şekli kullanmadım ama fikir çok hoşuma gitti.Dergide sadece yıldızlardan oluşan bir çelenk yapılmıştı, ben yeni yıla uygun olsun diye, üst üste yapraklar ve kokinalar yapıp, royal ıcıng ile renklendirdim.Böylece, kurabiyeden rengarenk bir yılbaşı çelengimiz oldu.


Malzemeler:
  • 300 gr tereyağı
  • 4 çay bardağı pudra şekeri 
  • 2 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 adet yumurta 
  • 2 paket kabartma tozu 
  • 9 su bardağı un 
  • 2 tatlı kaşığı tarçın 
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında ki tereyağ diğer malzemelerle karıştırılarak, yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri örtülerek,yarım saat kadar dinlendirilir.
  • Hamur unlanmış tezgah üzerinde, merdane ile yarım santim kalınlığında açılır.
  • Kurabiye kalıbı ile istenen şekillerde kesilir.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında, 20 dakika kadar pişirilir.
  • Kırılmaması için,pişen kurabiyeler fırından çıkartılır ama tepsisinden soğuyunca alınır.
  • Kurabiye kalıbı ile şeker hamuru kesilir.
  • Kurabiyelere fırça yardımı ile sulandırılmış bal ve su karışımı sürülür.
  • Şeker hamurundan kesilen parçalar, kurabiyelerin üzerine yapıştırılır.
  • Şeker hamurunun üzeri gıda kalemi, hindistan cevizi vb. ile süslenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...