4 Eylül 2012 Salı

ZEYTİNLİ PEYNİRLİ KEK

Zeytinli peynirli kek tarifi
Zeytinli peynirli kek nasıl yapılır
Tuzlu kek tarifi
     Kek denilince genelde aklımıza içine ceviz, üzüm konularak yapılan tatlı kekler geliyor ama ben bu defa lor, zeytin, dereotu koyarak yaptığım tuzlu keki paylaşmak istedim.Her yerde  lor bulunmadığı için, lor yerine suyunu süzdüğünüz beyaz peynir de koyabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 3 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 su bardağı çekirdeksiz siyah zeytin 
  • 1 su bardağı lor veya beyaz peynir 
  • Yarım demet maydanoz 
  • Yarım demet dereotu 
  • Yarım demet nane 
  • Yarım demet reyhan 
  • 3 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2 çay kaşığı karabiber 
  • 2 çay kaşığı kırmızı pul biber 
Üzerine:
  • 1 adet yumurtanın sarısı 
  • 1 yemek kaşığı çörekotu
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında ki yumurtalar, sıvı malzemelerle karıştırılıp, çırpılır.
  • Maydanoz, dereotu, nane, reyhan ve zeytin ince ince kıyılır.
  • Diğer malzemeler de eklenerek, kaşıkla iyice karıştırılır.
  • Yağlanmış kalıba yayılan hamurun üzeri kaşık yardımı ile düzleştirilir.
  • Çırpılan yumurta sarısı sürülüp, çörek otu serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yarım saat, üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
  • Fırından çıkartılıp, biraz ılınınca dilimlenip servis edilir.

8 yorum:

  1. tuzlu kekler şekerlilere göre daha çok hoşuma gidiyor.lor peyniri hatayda çok kolay bulundugu için yakın zamanda denerim inş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben lor sevdiğim için genelde lor kullanıyorum,siz de tercihinize göre kullanabilirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil
  2. Çok nefis olmuş.Ellerine sağlık.Bol yeşillikli akşam face'de gördüm.Canım istedi.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.Bol yeşillikli her şeyi ben de seviyorum.

      Sil
  3. Bende tuzlu kekleri çok severim ellerinize sağlık:) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler,genelde tatlı kek yapılsa da;peynirli,zeytinli kekler de özellikle kahvaltı da güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Bende bugün misafirlerime yaptım bu keke benzer bir şey..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Aslında tuzlu kek tarifine pek fazla rastlamıyorum ama paylaşırsan denemek isterim.Tatlıların yanında tuzlu da aranıyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...