22 Şubat 2013 Cuma

DENİZ YILDIZI KURABİYE

Deniz yıldızı kurabiye tarifi
Deniz yıldızı kurabiye nasıl yapılır
Yıldız kurabiye tarifi

     Kasvetli kış günlerinden sıkılıp, yazın güler yüzünü hatırlamak için yaptığım kurabiyeleri yıldız kalıpla kesip, şeker hamuru ile kapladım. Şeker hamuru kullanmak istemez iseniz, kurabiyelerin üzerine sadece pudra şekeri serperek de servis edebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 250 gram tereyağı
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1 çay bardağı buğday nişastası 
  • 2 adet yumurta 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • 4,5-5 su bardağı un 
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında ki tereyağ ile diğer malzemeler karıştırılır.
  • Unu azar azar eklenerek yumuşak bir hamur yapılır.
  • Üzeri örtülerek yarım saat dinlendirilir.
  • Hafif unlanmış tezgahta yarım santim kalınlığında merdane ile açılır.
  • Hamurdan kalıpla yıldızlar kesilir.
  • Önceden 180 derece ısıtılmış fırında, pembeleşene kadar pişirilir.
  • Üzerine pudra şekeri serpilir veya şeker hamuru kaplanır.

45 yorum:

  1. Nergisçim,senin kurabiye tarifini de deneyeceğim, ben nişasta koymazdım.Bakalım, nasıl olacak? Görüntü çok şık,yazı özledik galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ihlamurcum,yazın da kışı özlüyoruz ama bu yağmurlarda biraz uzun sürdü :)

      Sil
  2. Çok güzel olmuşlar.Denizin iyot kokusu burnuma vurdu .:))))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık sadece ikramlar yemekler değil sanat eserleri bunlar :)

    yine çok şık bir görsel hazırlamışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında normal bir kurabiye Hatice'ciğim ama şeker hamuru görüntüyü çok değiştiriyor.Güzel yorumun için çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  4. Ne demeli.Muhteşem olmuş. Sen bu kurabiye işini aştın artık Nergis'cim. Çok özgün tasarımların var. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sibel'ciğim,bir farklılık yaratabiliyorsam ne mutlu bana.Kurabiye kalıplarına bağlı kalmak beni biraz sıkıyor,ufacık da olsa bir değişiklik olsun istiyorum.Sevgiler.

      Sil
  5. Şeker hamurunu hiç sevmememe rağmen kullandıktan sonra ki görüntüsüne bayılıyorum. Nefis olmuşlar, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tarçınlı,cevizli,damla çikolatalı pek çok kurabiyeyi bende şeker hamurlu kurabiyeye tercih ederim ama şeker hamuru da değişik görüntülerde kurabiye üretmeye çok uygun bir malzeme :)

      Sil
  6. :))
    bayıldım ben bunlara ....
    ellerine sağlık
    sunum da bir harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yıldız'cığım. Yıldız'a da yıldız kurabiye yakışır :) Sevgiler.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nursevincelezzetler ,sevgiler.

      Sil
  8. merhaba nergis hnm elinize sağlık harika olmuş kurabiyeler kalıpları nerden aldınız acaba çokkk beğendim bende istiyorumm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Kalıbı Barmar'dan almıştım sanıyorum.İzmir'de iseniz bir bakın derim :)

      Sil
  9. elinize sağlık... çok cici olmuş

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuşlar elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş her zamanki gibi elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Kurabiyelere bakılırsa deniz mevsimi gelmiş..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı kurabiyelerle bari getirelim, yoksa yaz bir geliyor bir gidiyor :) Sevgilerimle.

      Sil
  14. Kurabiyelere bayıldım ellerinize sağlık süper :))

    YanıtlaSil
  15. Ben denizin kenarında olmama rağmen bu kurabiyeyi görmek çok iyi geldi. Sunumunu çok güzel hazırlamışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de artık denizin kenarındayım ama denizden çok uzakta geçirdiğim yıllar nedeniyle mi bilmem denizle ilgili her şey bana da iyi geliyor :) Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  16. Nasıl zevkli,güzel şeyler yapıyorsunuz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Aslında küçük bir dokunuş bile alışık olduğumuz görüntülerin dışına çıkmaya yetiyor :)

      Sil
  17. çok güzel olmuşlar ellrinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Kurabiyeler çok güzel görünüyor,ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  19. bu yıl geç de olsa yaz geldi, bu kurabiyeleri görünce heyecanlandım:))) çok cici görünüyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz bize halen tam anlamıyla gelmedi, gerçi gelince bu günleri ararız ama :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  20. nasıl güzeller öyle elinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. ne kadar gerçekçi duruyor
    süper

    YanıtlaSil
  22. Kurabiyeler cok guzel olmus ellerinize saglik😊 bu kurabiyeleri arkadasimin dogumuna yapmak istiyorum bu sekilde ne kadar sure saklayabilirim? Birde seker hamurunun uzerini nasil sekillendirdiniz? Ozel bir aparatmi kullandiniz?

    YanıtlaSil
  23. Kurabiyeler cok guzel olmus ellerinize saglik😊 bu kurabiyelerden arkadasimin dogumu icin yapmak istiyorum, ne kadar sure dayanir acaba? Birde seker hamurunun uzerini nasil sekillendirdiniz? Ozel bir aparat mi kullandiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gamze hanım :) Kurabiyeleri kestiğim kalıpla şeker hamurunu kesip, kurabiyeler pişip soğuduktan sonra üzerine yerleştirdim.Üzerindeki çizgileri de terzi ruleti gibi minik pastacı ruleti ile yaptım.Kurabiyeler hatıra olarak saklanacaksa bir yıldan fazla zamandır şekli bozulmadan duran kurabiyelerim var ama yenilecekse bir iki haftadan fazla kalırsa bayatlar, şeker hamuru kurur, nemli bir ortamdaysanız belki kurabiyeleriniz yumuşar tadı kaçar diye düşünüyorum.Size de kolay gelsin :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...