12 Şubat 2013 Salı

İSTİRİDYE KURABİYE

İstiridye kurabiye tarifi
İstiridye kurabiye nasıl yapılır
     Soğuk, yağmurlu ve puslu havalardan canım sıkılınca ve inci tanesi gibi beyaz çikolata kaplı fındıklı drajeleri görünce aklıma istiridye kurabiye yapmak geldi.İstiridye şekli vermek için evde ki en uygun kalıbı arayıp, buldum.Biraz zamanımı aldı ama sonunda hepsinin içinde iri inci taneleri olan istiridye kurabiyeleri yapabildim.
Malzemeler:
  • 250 gram tereyağı 
  • 1 adet yumurta 
  • 1,5  su bardağı pudra şeker 
  • 1 su bardağı buğday nişastası 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 4,5 su bardağı un 
  • 100 gram beyaz çikolata kaplı fındıklı draje 
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurta, nişasta, pudra şekeri ve kabartma tozu karıştırılır.
  • Un azar azar eklenerek, hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri örtülüp, yarım saat dinlendirilir.
  • Hafif unlanmış tezgahta merdane ile yarım santim kalınlığında açılır.
  • Kalıpla kesilip, yuvarlakların bir tarafına bıçağı tersi ile derin olmayan çizgiler atılır.
  • Çizgili taraf üste gelecek şekilde katlanan hamurun içine beyaz çikolata kaplı fındıklı draje konulur.
  • İstiridye şekli verilip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pembeleşene kadar pişirilir.
  • Üzerine pudra şekeri serpilir.

18 yorum:

  1. süper fikir bayıldım.ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  2. Çok harika bir fikir vallahi Nergisçim.. Kalıp şahane olabilir ama onu akıl etmek daha şahaneymiş bence :)) Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında iki minik yuvarlak kalıpla da yapılabilir,sonuçta arka taraftan birleştiriliyor ama benim hazır böyle bir kalıbım olunca işim biraz daha kolaylaştı.Çok teşekkürler Serap'cığım,beğenmene sevindim.

      Sil
  3. Ne kadar güzel olmuş ,ellerinize sağlık.Afiyetle...

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş bayıldım nefis ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. engin bir denizsin sen, iğne oyası gibi kıyılarına işlediğin bütün bu güzelliklere gıptayla bakıyorum.
    iyi ki varsın Nergis'im.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen iyi ki varsın Özlemaki'ciğim.Ben senin verdiğin bu moralle denizleri aşarım :)
      Sevgiler.

      Sil
  6. Çok ilginç bir yaklaşımm...Çok beğendim.Ben ilk ördüğümde milföy zannnettim.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,belki milföyle daha pratik olur ama kabarınca nasıl olur acaba.Sevgiler.

      Sil
  7. Çok hoş bir çalışma,Eline sağlık.Değişik tariflere hep bayılıyorum,farklı olmak çok güzel.Sende öylesin,Nergis'çim.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ihlamurcum.Ben de farklı şeyleri seviyorum,farklı bir şey görürsem heyecanlanıyorum.Heyecanımızı hiç kaybetmeyiz umarım.Sevgiler.

      Sil
  8. ne hoş fikir ve görüntü
    ellerine yüreğine fikrine sağlık ....

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...