21 Mart 2013 Perşembe

KEREVİZ YAPRAĞI SALATASI

Kereviz yaprağı salatası
Kereviz salatası
Yoğurtlu kereviz yaprağı salatası
     Kereviz kadar faydalı ama faydalarına rağmen pek tercih edilmeyen sebze azdır herhalde. Kereviz yemeği sevmeyenler için, kerevizi çiğden rendeleyip sarımsaklı yoğurt ve mayonezle karıştırarak salata yapardım.Son zamanlarda taze, yemyeşil kerevizin yapraklarını turşular dışında nasıl değerlendireceğimi düşünürken yaptığım bu tarif, kereviz yemek istemeyenlerin bile beğendiği meze tadında bir salata hatta zeytinyağlı yemek gibi oldu.
Malzemeler:
  • 10-15 dal taze kereviz yaprağı 
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 2 adet havuç 
  • 1 çay bardağı süzme yoğurt 
  • 3 diş sarımsak 
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber 
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
  • Kerevizin kalın dalları ayrılıp, ince dalları ve yeşil yaprakları doğranır.
  • Tavada çok az zeytinyağında sarımsaklar kavrulur.
  • Önce rendelenmiş havuç, sonra kereviz yaprakları eklenerek, yumuşayana kadar pişirilir.
  • Çırpılmış yoğurda, çok az tuzla havanda dövülmüş sarımsaklar eklenir.
  • Pişen kereviz yaprakları ve havuç servis tabağına alınır.
  • Üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür.
  • Yoğurdun üzerine pul biber ve nane serpilir.

10 yorum:

  1. Yaprağını çeşitli tavuk ve et sularında kullanırım ama salatasını hiç denememiştim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza çok teşekkür ederim.Ben de,o yemyeşil yapraklara kıyamadım,salatasını yaptım :) Sevgiler.

      Sil
  2. ellerine sağlık bizimde evde de çok seviliyor eskiden yemezdim ama vucuttaki yağı parçalama özelliği beni çiğ tüketmeye yönlendirdi. salatası yemeğinden çok seviliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de eskiden beri severim,yemeyenleri de anlayamam
      yağları da parçalıyorsa süper :)

      Sil
  3. onsuz yapamam. çoğunlukla kokusundan rahatsız olurlar, ben özellikle kokusu için alırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sensiz yapamayız Özlemaki'ciğim,sensiz olmuyor buralar.Boş ver kereviz yaprağına :)

      Sil
    2. burdayım artık =)
      çok ama çok özledim hem de!

      Sil
    3. Hoş geldin dünyamıza :))))

      Sil
  4. Bende, yapraklar o kadar taze idi ki kıyamadim atmaya, denedim ama kavurmadan bol limon ve zeytinyağıyla .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damak zevkimize göre nasıl değerlendirebilirsek, yeter ki boşa gitmesin.Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...