19 Aralık 2014 Cuma

KURU MEYVELİ KURABİYE

Kuru meyveli kurabiye tarifi
Kuru meyveli kurabiye nasıl yapılır
Kaya kurabiye tarifi
Kuru meyveli kaya kurabiye nasıl yapılır
     Kış günleri için bir bardak çayın veya sütün yanında ikram edilebilecek kuru meyveli kekten esinlenerek yaptığım enerji deposu denilebilecek bu kurabiyelerin içine evde bulunan kuru üzüm, ceviz, antep fıstığı, kuru kayısı gibi istediğiniz malzemelerden ekleyebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta 
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 1 su bardağı zeytinyağı 
  • 3,5- 4 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tarçın 
  • 1 çay bardağı kuru üzüm 
  • 1 çay bardağı ceviz 
  • 1 çay bardağı kırılmış antep fıstığı
  • 1 çay bardağı kuru kayısı 
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığındaki yumurtalar pudra şekeri ile çırpılır.
  • Zeytinyağı, irice kırılmış cevizler, antep fıstıkları, kuru üzüm ve küp küp doğranmış kayısılar da eklenir.
  • Elenmiş un, kabartma tozu ve tarçın da eklenip, ele yapışmayacak kıvamda bir hamur yoğurulur.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine şekilsiz parçalar halinde dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında, 30 dakika kadar pişirilir.

3 yorum:

  1. Çok yaparım ben bunu, evde ne varsa kurabiyesi derim hatta. Hangisi varsa eklerim içine. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde ne varsa adı daha uygun herhalde, çünkü ben de evde ne varsa koyuyorum :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  2. Lezzetli bi kurabiye ama sekerini daha az koymak gerek kuru meyveler zaten sekerli ben yaptim ama yiyemedim yaparkende aklima hic gelmedi sekerini az koymak.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...