6 Mayıs 2015 Çarşamba

BAHAR PİLAVI

Enginarlı İç Baklalı Pilav Tarifi
İç Baklalı Enginarlı Pilav Nasıl Yapılır
Bahar Pilavı Tarifi
     Baharla birlikte pazarlarda birbirinden taze sebzeler, meyveler yerini almışken baharı hatırlatan enginar, iç bakla ve taze soğanlı bahar pilavı yaptım. Bu pilavı ana yemek olarak veya çay saatlerinizde bile servis edebilirsiniz. Eğer iç bakla bulamaz iseniz, artık her yerde satılan enginar çanaklarından alarak daha önceki yıllarda paylaştığım enginarlı pilav da yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı baldo pirinç 
  • 3 su bardağı sıcak su 
  • 5 adet enginar çanağı 
  • 1 su bardağı iç bakla 
  • 3 adet taze soğan 
  • Yarım demet dereotu 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • Karabiber 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Pirinçler ılık su içinde su soğuyana kadar bekletilir.
  • Pirinçler yıkanıp, süzülür.
  • Enginarlar üzerini geçecek kadar tuzlu, limonlu su da yumuşayana kadar haşlanır.
  • İç baklaların kabukları soyulur.
  • Zeytinyağında pirinçler biraz kavrulur.
  • Doğranmış taze soğanlar da eklenip, yağda çevrilir.
  • Enginarlar ve iç baklalar da eklenir.
  • Tuzu ve sıcak suyu da eklenip, tencerenin kapağı kapatılır.
  • Kısık ateşte pilav suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Üzerine kağıt havlu örtülüp, dinlendirilir.
  • Piştikten sonra karabiberi ve ince kıyılmış dereotu eklenir.
  • Bir kez karıştırılıp, tercihen sıcak servis edilir.

18 yorum:

  1. Güzel ve zevkli bir uğraş. Ben de senin kadar olmasa da mutfağa,yemek yapmaya,bilinen bazı yemekleri kendime göre yorumlamaya çalışıyorum.Zeytinyağlı ve sebze yemekleri benim de favorim.Tebriklerimi gönderiyorum sevgili Nergiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adını yazmayan adsız arkadaşım, çok teşekkür ediyorum :) Yemek yapmak terapi gibi, gerçekten zevkli bir uğraş, sadece biraz kilo problemi olabiliyor ama o kadar da olsun değil mi :) Sevgilerimle.

      Sil
  2. Ben baklayı çok severim... Pazarı gezerken alsam mı almasam mı dedim ve almadım.. Pilavı görünce çok pişman oldum almadığıma... İlk fırsatta deneyeceğim. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasılsa tam mevsimi Nahide hanımcığım, gene alırsınız.Umarım beğenirsiniz, çok teşekkürler.

      Sil
  3. çok güzel ve lezzetli görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol sebzeli olunca daha sağlıklı bir alternatif olur diye düşündüm.Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  4. Ellerine sağlık.Pilavın çok lezzetli ve sağlıklı görünüyor.Nergizciğim bu sana son gelişim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem şimdi, haklısınız :) Sayfa sayım ikiye çıkınca, çoğu zaman sayfamda aceleyle tarif paylaşıp çıkıyorum, yorumlara yetişemiyorum.Son günlerde genelde şehir dışındaydım, vakit ayıramadım ama mutlaka uğrayacağım, affola :) Sevgilerimle.

      Sil
  5. süper, ne kadar lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  6. ay ay ay nasılda keyifli olur yemesi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de içindeki her malzemeyi ayrı ayrı sevince, çok sevdiğim bir pilav oldu :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  7. Benim gibi sade pilav sevmeyenler için güzel bir alternatif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem daha da sağlıklı olduğunu düşünüyorum, çok teşekkürler.

      Sil
  8. Renkli bir pilav olmuş,çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renk ne kadar artarsa vitamin çeşitliliği de artıyormuş :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  9. enginar mevsiminde yapmak gerek ellerinze saglık Lezzet Tramvayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi tam enginar mevsimi, iç baklalar da çıktı, bu günlerde yapabilirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...