15 Aralık 2015 Salı

DİLİMLİ YEŞİL MANDALİNA REÇELİ

Mandalina reçeli tarifi
Mandalina reçeli nasıl yapılır
Yeşil mandalina reçeli nasıl yapılır
Dilim mandalina reçeli tarifi
     Uzun zamandır paylaşım yapmayınca tarifler de oldukça birikti.Yazlık dönüşü bahçeden topladığımız, içi henüz yeni tatlanmış kabuğu yeşil mandalinalardan dilimli yeşil mandalina reçeli yapmıştım.Piştikten sonra yeşil kabukların rengi biraz sarıya döndüyse de, karanfil kokulu güzel bir reçel oldu.Yeşil mandalina zamanı pek çok yerde geçse de aynı reçeli ince kabuklu mandalinaların zamanı geçmeden yapabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 10 adet küçük boy mandalina
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı taze sıkılmış mandalina suyu
  • 10 adet karanfil
  • Bir kaç damla limonun suyu
Yapılışı:
  • Mandalinalar iyice yıkanıp, akan suyun altında fırçalanır.
  • Bir gece sıcak su dolu kabın içinde bekletilir.
  • Suyu değiştirilip on dakika kadar kaynatılıp çıkarılır.
  • Tekrar suyu yenilenip on dakika daha kaynatılıp süzülür.
  • Kesme tahtası üzerinde keskin bir bıçakla parçalanmadan dilimlenir.
  • Su, mandalina suyu, şeker ve karanfiller derin bir tencerede kaynatılır.
  • Koyulaşmaya başlayan şerbetin içine dilimlenen mandalinalar atılır.
  • İndirmeye yakın limon suyu da eklenir.
  • Bir kaç taşım daha kaynatılıp, ocaktan indirilir.
  • Sıcakken kavanoza konulup, soğuyunca kapağı kapatılıp, ters çevrilir.

11 yorum:

  1. turunçgiller reçel için tercih ettiğim bir tat değil daha çok ekşi meyve reçellerini seviyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tatlı meyvelerdense ekşi ve buruk tatlı meyvelerden yapılan reçelleri seviyorum.Bu reçeli hem ekşi hem de kabuklarının hafif acımsı aroması ile sizin de seveceğinizi umuyorum.

      Sil
    2. Benim her zaman favorim turunçgiller, acımsı tadı çok hoş, özellikle yeşil mandalinin.. tarifiniz çok başarılı.. Limon reçeli tarifiniz de varmı Nergis Hanım? Onu bizim ailede yaparlardı ama elimde tarif yok biraz zor derler..

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim. Reçeller etiketi altında limon reçeli de limon kabuğu reçeli de var, umarım beğenirsiniz.

      Sil
  2. Zamanlamanız harika ben de bugünlerde mandalina bitmeden reçel yapayım diye tarif arıyordum:) sizin tariflerinizi rahatlıkla yapabiliyorum, çok teşekkürler. Ellerinize sağlık.. Acaba aynı tarifi portakalla da deneyebilirmiyim? Artık Osmaniyede yaşadığım için etrafım portakal mandalina ağaçları ile dolu:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, ne şanslısın portakal çiçekleri mis gibi de kokuyordur :) Blogda reçeller bölümüne girersen; Dilim portakal reçeli, Portakallı portakal çiçeği reçeli, Portakal kabuğu reçeli, Limon kabuğu reçeli, Bütün mandalina reçeli, Kumkuat reçeli gibi narenciye reçelleri var :) umarım tarifler işine yarar :) Kolay gelsin, sevgilerimle.

      Sil
    2. Teşekkür ederim, baktım tariflerinize, haftasonu birini denicem ;)

      Sil
    3. Bu satırları sonradan gördüm Limon Reçeli için bakacağım...ellerinize sağlık...

      Sil
    4. Çok teşekkürler, size de kolay gelsin.

      Sil
  3. tarıfe gore yaptım ama cok acı geldı eksık bıseymı yapıyorum tarıfını yazarmısınız tatsuma recelının

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazdığım tarife göre yaptım, kabukları az da olsa hafif acımsı kalıyor ama sizin ki ne kadar acıydı bilemiyorum.Mandalinanın büyüklüğü, cinsi farklı yada kalın kabuklu muydu acaba ?

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...