27 Ocak 2016 Çarşamba

KURU BÖRÜLCE ÇORBASI

Börülce çorbası tarifi
Kuru börülce çorbası nasıl yapılır
Kuru börülceli tarhana çorbası tarifi
     Karadenizlilerin hamsisi gibi, börülce de biz Egelilerin hayatında yaz, kış çok önemli bir yer tutuyor :) Yaz aylarında, her gün bir öğünümüzde taze börülce yemeği, iç börülce salatası, domates soslu börülce salatası, taze börülce çorbası, börülceli bulgur pilavı bulunurken; kışında börülcenin kurusunu kullanıyoruz.Yazın taze börülce ile yaptığımız çorbanın yanında genellikle sele zeytin ve közlenmiş biber; kışın kuru börülceli çorbanın yanında ise gene sele zeytini ve pırasa yenilirdi.Pırasaların beyaz kısımları bir karış kadar kesildikten sonra sanıyorum biz çocuklara cazip hale getirmek için, baş kısmından + şeklinde kesilip, pırasanın alt ucundan parmakla yukarı doğru ittirilerek çiçek haline getirilip, sofraya öyle konulurdu.
Malzemeler:

  • 1 su bardağı kuru börülce 
  • Yarım su bardağı tarhana  
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 2-3 adet kurutulmuş acı biber 
  • 6 su bardağı su
Yapılışı:

  • Börülceler bir gece önceden ıslatılır.
  • Ertesi gün haşlanıp, kara suyu dökülür.
  • Tarhana biraz soğuk su ile ıslatılıp, bekletilir.
  • Zeytinyağı konulan tencerede domates salçası veya kışlık domates püresi ezilip, sıcak su eklenir.
  • Kaynamaya başlayınca haşlanmış kuru börülceler, acı kuru biberler ve sulandırılmış tarhana da eklenerek birkaç taşım kaynatılır.

12 yorum:

  1. Bir karadenizli olarak hamsiye hasret kaldım ben:( Börülceyi bilmeyiz pek. Çorbası da oluyormuş bak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı hamsi gibi her şeyi olur :) Ben de yıllarca börülceye hasret kalmıştım, neyse ki emekli olup döndük :)

      Sil
  2. Börülceyi çok severim. Çorbasını yapmamıştım. deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Börülcenin tazesinden de kurusundan da çok güzel olur, umarım beğenirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil
  3. ben hiç börülce yemedim ve pişirmedim yani hiç cezbetmemişti ama bu tarifi deneyeceğim elinize sağlık güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Börülce bulabiliyorsanız çorbasını, salatasını en az bir tarifi beğeneceğinizi düşünüyorum.Kolay gelsin :)

      Sil
  4. Börülceyi çok severim ve salatasını,yemeğini sık sık da yaparım ama hiç çorbasını duymamıştım. Hemen börülce ıslayayım yarın ki menümüz olsun:)
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem kuru hem de taze börülceden çok güzel olur, umarım beğenirsin :)

      Sil
  5. Ege'de toz tarhana kullanılır, bizdeki (Çukurova) tarhana ile de olur mu acaba? İkisi birbirinden farklı neticede..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bizim tarhana toz halinde ama sizin tarhana çorbasının içine nohut eklendiğine göre kuru börülce de olur diye düşünüyorum.Ben cevap verene kadar belki de denemişsinizdir bile :)

      Sil
  6. Annem de tarhanayi kuru börülce ile yapar. Aydin'da genellikle böyledir. Ayrıca kuru börülceyine hafifçe kırıp nar ekşili çorba yaparız muhteşemdir. Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeklerimizde ufak tefek farklılıklar olsa da aynı bölgenin insanlarıyız :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...