28 Ocak 2017 Cumartesi

KÜLAH BÖREĞİ

Külah böreği tarifi
Külah böreği nasıl yapılır
Yufka külah böreği tarifi
Yufka börekleri
     Doğum günlerinde, altın günlerinde yapılabilecek güzel görünüşlü ve bereketli bu böreği ben akraba günümüz için yaptım.Sadece kendiniz için yapacaksanız iki yufkadan yapmak yeterli olacaktır çünkü, altı adet yufkayı ikişer ikişer ayırıp her birini de on iki parçaya bölünce altı yufkadan yetmiş iki adet börek çıktı.Yapılanlardan farklı olarak ben börekleri çıtır çıtır olması için galeta ununa batırıp öyle pişirdim ama siz isterseniz o aşamayı geçerek de pişirebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 6 adet yufka 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay bardağı su 
  • 300 gram lor peyniri 
  • 1 tutam maydanoz 
  • 1 çay kaşığı karabiber 
  • 200 gram labne peyniri 
  • 1 su bardağı kadar galeta unu 
  • 1 su bardağı kadar incecik kıyılmış maydanoz

Yapılışı:
  • Yufkalar ikişer ikişer ayrılır.
  • Yufkanın biri tezgah üzerine yayılıp, zeytinyağı ve su karışımı her yerine gelecek şekilde fırçayla sürülür.
  • İkinci yufka üzerine kapatılır.
  • Yufka önce dörde sonra her dört parça üçe bölünerek on iki eşit parçaya ayrılır.
  • Her parçanın geniş kısmına peynirli, maydanozlu iç malzemesi konulup, irice sigara böreği gibi sarılıp, ucu su ile açılmayacak şekilde kapatılır.
  • Sarılan her sigara böreği tam ortadan bıçakla iki parçaya kesilir.
  • Böreklere fırçayla biraz su sürülüp, galeta ununa bulanır.
  • Börekler yağlanmış fırın tepsisine dizilip, önceden ısıtılmış 180 derece fırında iyice kızarana kadar pişirilir.
  • Diğer dört yufka da ikişer ikişer aynı şekilde hazırlanıp, pişirilir.
  • Fırından çıkan böreklerin kesik olan tarafları çırpılmış labne peynirine batırılır.
  • Labne peynirine batırılan kısımları ince kıyılmış maydanoza bulanır.
  • Servis tabağına dizilip, servis edilir.

11 yorum:

  1. Poğoçalı şeklini yapıyorum bunun ben ama bu hali daha güzelmiş. Ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl tarif sizinki gibi yapılan herhalde ama bu hali yufkayla sigara böreği sarar gibi çok pratik oldu :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
    2. Özgen hanımcığım sanırım bir önceki ( Çok Kedili Pasta ) posta yorum yazmışsınız, ben buradan da cevap vermiş olayım, bence de kalabalık misafir için çok pratik ve bereketli bir börek, size de kolay gelsin :) Sevgilerimle.

      Sil
    3. Nergis hanım merhabalar; Yerli mali haftasın da sükse yaptım inanın bu tarifiniz le..Aynen sizin yaptığınız gibi servis yaptım gören sordu beğendi.Kac kişi tarif istedi sayamadım.En sonun da gruptan tarifi ararim dedim netten blogunuzu söyledim.Gercekten çok beğenildi.Tekrar tekrar teşekkürler..:)

      Sil
    4. Tarifin işe yaramasına sevindim umarım tarif soranlar bloga üye olurlarda kendi kendimize yayın yapmış olmayız :) ama bloglara maalesef sadece bakılıp çıkılıyor sanıyorum.Kalabalık toplantılar için yapılışı da kolay ve bereketli bir börek tarifi, sizin de ellerinize sağlık.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor; ellerinize sağlık👍 O fırında pişerken kestiğiniz yerden peynir eriyip akmıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Lor peyniri veya yağsız bir peynir seçerseniz eriyip, akmaz :)

      Sil
  4. Şimdi fark ettim lor peyniriymiş, bu nedenle eriyip akmaz. Tekrar ellerinize sağlık👍

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...