28 Şubat 2017 Salı

TAHİNLİ VEGAN ÇÖREK

Tahinli çörek tarifi
Vegan çörek tarifi
Vegan tahinli çörek nasıl yapılır
Yumurtasız sütsüz yoğurtsuz çörek tarifi
     Tarifleri çoğu zaman oğlumdan dolayı vegan beslenenlere göre uyarlasam da, bu defa Yunanistan'da yaşayan bir arkadaşımın paskalya öncesi orucu (Sarakosti) için yapmak istediği çöreği et, yumurta, süt, yoğurt gibi hayvansal hiç bir ürün bulunmayacak şekilde uyarlayıp, tahinli cevizli bir çörek yaptım. Çörek dilimlendiğinde koyu rengi dolayısıyla kat araları daha belirgin görüleceğinden ve lezzetini daha çok sevdiğimden ben çifte kavrulmuş tahin kullanıyordum ama bu defa evde kalmayınca normal tahin kullandım.Çöreğin şekline gelince, son yıllarda onlarca çeşidini gördüklerimizden sadece biri, siz çöreğinize istediğiniz şekli vererek yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 4 su bardağı un 
  • 1 su bardağı zeytinyağı 
  • 1 su bardağı ılık su 
  • 1 yemek kaşığı kuru maya 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker 
  • 1 çay bardağı tahin 
  • 1 çay bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz 

Yapılışı:
  • Derin bir kap içine un elenir.
  • Ilık suyun içine toz şeker ve kuru maya konulup karıştırılır.
  • Mayanın kabarması için 10 dakika kadar beklenir.
  • Zeytinyağı da eklenerek yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri kapatılıp yarım saat mayalandırılır.
  • Mayalanan hamur bir kez daha yoğurulup, merdane ile dikdörtgen şeklinde açılır.
  • Hamurun üzerine kaşığın tersiyle tahin yayılır.
  • Dövülmüş cevizler ve toz şeker serpilir.
  • Uzun kenarından rulo olarak sarılır.
  • Ek yeri alta gelecek şekilde fırın tepsisine yağlı kağıt üzerine yerleştirilir.
  • Uç kısmının biraz önünden başlayarak bıçakla boydan boya kesilen rulo ikiye ayrılır.
  • İki parçadan önce biri sonra diğeri üste gelecek şekilde yerleştirilip örgü şekli verilir.
  • Bittiği yerdeki hamur elimizle sıkılıp birleştirilir.
  • Üzeri tekrar örtülerek yarım saat tepsi mayası için bekletilir.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında kontrollü olarak 40-50 dakika kadar pişirilir.
  • Soğuduktan sonra dilimlenerek servis edilir.

12 yorum:

  1. Harika bir çörek ben de tek porsiyonluk çikolatalısını yapmıştım ayrıca ben de kavrulmuş tahin kullanıyorum çok daha mis kokulu lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgen hanımcığım sanıyorum bu sizin yaptığınız çörekle aynı değildir çünkü bu çöreğin içinde yumurta, süt, yoğurt, tereyağ gibi hayvansal hiç bir ürün kullanmadım, bir arkadaşımın isteği üzerine dün ilk defa denedim.Şekil olarak diyorsanız dediğim gibi son yıllarda çok güzel şekiller vermeyi öğrendik :) Sizin de elinize sağlık, sevgilerimle.

      Sil
  2. Nergis'im sagolasin! Simdi eve geldik, sabah hemen kollari sivayacagim! Ellerin dert gormesin ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de sağol Özlem'ciğim, hiç birimizin elleri dert görmesin, öpüldün :)

      Sil
  3. çok lezzetli gözüküyor :) görüntüsü harika cevize bayılırım böyle çöreklerde elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür çöreklere ceviz çok yakışıyor bence de :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  4. Elinize sağlık güzel bir çörek tarifi paylaşmışsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtasız vegan bir tarif oldu, biz de beğendik :) Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Bu tarif icin cok tesekkur ederim herkese tavsiye ederim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyip, tavsiye ettiğiniz için ben teşekkür ederim :) Sevgilerimle.

      Sil
  6. Merhaba blogu yeni keşfettim hemen bir tarif bile denedim çok güzel oldu emeğinize sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, her zaman beklerim.Çöreği deneyip, beğendiğinize sevindim, afiyetler olsun.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...