25 Nisan 2017 Salı

KEREBİÇ

Kerebiç tarifi
Kerebiç nasıl yapılır
     Eskiden sadece ramazan aylarında ve bayramda yapılıp satıldığını okuduğum kerebiç şimdilerde her yerde olmasa da Mersin'de, Antakya'da her zaman bulunabiliyor sanıyorum. Bir kaç yıl önce Antakya ziyaretim sonunda irmik kullanmadan başka bir tarifle kerebiç yapmıştım ama bu kurabiyenin eşlikçisi çöven otundan yapılan köpük çok uzun süre dayanmadığı için köpüksüz olarak paylaşmıştım. Geçtiğimiz günlerde Mersin ziyaretimizden bu defa çöven otundan yapılan köpük ve yanında da kerebiç alarak dönünce köpük bozulmadan, geldiğim gibi hemen kerebiç yapmaya koyuldum. Bu tarif bizim damak tadımıza daha çok uyduğundan mıdır bilmiyorum benim yaptığım oradan aldığım kerebiçten daha çok beğenildi.Aldığımız kerebiçin yarısı antep fıstıklı, yarısı ceviz içli olunca kendim yaparken de kerebiçlerin yarısını antep fıstıklı, yarısını ceviz içli yaptım ve kalıp olarak da önceki yıllarda Antakya'dan aldığım tahta kalıbı kullandım.
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta 
  • 2 çay bardağı pudra şekeri 
  • 2 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 su bardağı ılık su 
  • 250 gram tereyağı 
  • 1 su bardağı ince irmik 
  • 6 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu
İç malzemesi:
  • 3 su bardağı irice dövülmüş antep fıstığı veya ceviz içi
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
Üzerine:
  • Çöven köpüğü 
  • Tarçın
Yapılışı:
  • Tereyağı tavada yakmadan eritilip, soğutulur.
  • Yoğurma kabının içine, eritilip soğutulmuş tereyağı, zeytinyağı, ılık su ve yumurtalar eklenip karıştırılarak irmik de eklenip, biraz bekletilir.
  • Başka bir kapta irice dövülmüş iç antep fıstıkları veya ceviz içleri pudra şekeri ve tarçınla karıştırılarak bekletilir.
  • Yoğurma kabına pudra şekeri, elenmiş un ve kabartma tozu da eklenerek ele yapışmayacak kıvamda yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamurdan alınan parçalara elimizle içli köfte gibi şekil verilip, oluşan boşluğa antep fıstıklı veya cevizli içten bir yemek kaşığı kadar konulur.
  • Kapatılan kurabiyeler kalıbın tam ortasına gelecek şekilde konulup, hafifçe bastırılır.
  • Kalıbın sapı tepsinin kenarına vurularak düşürülüp, şekil verilmiş halde çıkartılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kurabiyelerin üzeri pembeleşene kadar kontrollü olarak pişirilir.
  • Soğuyan kurabiyelerin üzerine çöven köpüğü ve tarçın dökülerek servis edilir.
  • Köpük bulunmadığı durumlarda pudra şekeri serpilir.

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık sevgili Nergis muhteşem görünüyor Mualla Süllü Öksüzler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mualla hanımcığım, sevgiler :)

      Sil
  2. Kerebiç Mersin'de aranan, sevilen bir tatlı. Evde yapmayı hiç denemedim. Asıl çıkış yeri Antakyave öncesi Suriye galiba.Mersin'de kerebiçci Oğuz meşhurdur.
    Ben de çövensiz yemeyi tercih edenlerdenim. Çok detaylı bir tarif vermişsiniz.
    Elinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerebiçin orjinali çöven köpüğüyle olunca bu şekilde paylaşmak istedim ama köpüksüz de olur tabii :) Tariflerimin hepsini ayrıntılı olarak yazmaya çalışıyorum ki, yapmak isteyenler için uygulanması kolay olsun :)
      Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  3. bayılırım, eline sağlık <3

    YanıtlaSil
  4. Çok merak ediyorum ne yedim ne de yaptım o kadar güzel anlatmışsın ki özendim tarifinle deneyeceğim ayrıntılı anlatımın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralarda pek bilinmiyor Nilgün'cüğüm, Mersin dönüşü sana da getirseydim keşke :) Kurabiyesini yapmak kolayda çöven köpüğü bulmak biraz zor ama Ödemiş'te de var diye duydum yolum düşerse sana da getireyim.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...