7 Haziran 2017 Çarşamba

TAVUK SOTE

Tavuk sote tarifi
Tavuk sote nasıl yapılır
     Tavuk yemeklerini pratikliğinden dolayı bir zamanlar çok yapardım ve buzlukta her zaman bir kaç parça da olsa tavuk bulundururdum. Şimdilerde etli, tavuklu tarifleri pek yapmasam da misafir sofralarında kolaylığı ve lezzeti ile kendine gene de yer buluyor.Tavuk göğüslerini ben biraz irice parçalar halinde doğradım ama siz istediğiniz büyüklükte doğrayarak hiç su eklemeden kendi suyunu çektikten sonra biraz kızartarak yanında pilavla veya benim yaptığım gibi pilavın üzerine yerleştirerek sıcak sıcak sofraya getirebilirsiniz.
Malzemeler:
  • Yarım kilogram tavuk göğüs eti 
  • 1 adet rendelenmiş kuru soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber 
  • 1 çay kaşığı kekik 
  • Yarım çay kaşığı karabiber 
  • Yarım çay kaşığı kimyon 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Tavuk göğüsleri ince uzun şeritler halinde doğranır.
  • Doğranan tavuklar rendelenmiş kuru soğan, zeytinyağı ve baharatlarla karıştırılarak üzeri streç filmle kapatılarak, bekletilir.
  • Derin bir tavada, suyunu salıp çekene kadar kapağı kapalı olarak pişirilir.
  • Tavanın kapağı açılarak kalan suyunu tamamen çekmesi sağlanır.
  • Tavuklar kızarana kadar arada karıştırılarak pişirilip, sıcak servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...