17 Ocak 2018 Çarşamba

BİBERLİ İSTİRİDYE MANTARI

İstiridye mantarı sote tarifi
İstiridye mantarı sote nasıl yapılır
Kavak mantarı sote tarifi
     Kış ayları boyunca pazarlarda bol miktarda yabani mantarlar bulunur, her hafta değişik bir çeşidini alırdık ama iki yıldır mantarlar mı tükendi ben mi göremiyorum bilmem bu yıl ancak iki kez çıntara rastlayabildim.Yabani mantar bulamayınca her pazarda bulunan kültür mantarlarından kavak mantarı da denilen istiridye mantarı alıyorum. Sap kısımlarını ince doğrayıp önceden biraz pişirdikten sonra bazen sade bazen de değişik renklerdeki biberlerle birlikte soteliyorum.
Malzemeler:
  • 1 kilogram istiridye mantarı 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 adet kırmızı biber, sarı biber, turuncu biber, yeşil biber 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı kimyon 
  • Yarım çay kaşığı karabiber 
  • Maydanoz
  • Tuz 

Yapılışı:
  • Mantarlar bir kez soğuk su ile zedelenmeden yıkanıp, kağıt havlu ile iyice kurulanır.
  • Mantarın sert sap kısımları minik minik doğranıp yumuşayana kadar zeytinyağı ile kavrulur.
  • Halka halka doğranan kuru soğanlara, mantarlar ve renkli biberlerde eklenir.
  • Parçalamadan karıştırarak, mantarlar suyunu salıp tekrar çekene kadar iyice kavrulur.
  • Baharatları ve tuzu da eklenerek, ocaktan alınır.
  • İnce kıyılmış maydanoz eklenerek, sıcak servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...