15 Mayıs 2017 Pazartesi

ECZACI KURABİYESİ

Eczacı kurabiyesi tarifi
İlaç kurabiyeler nasıl yapılır
Şeker hamurlu kurabiye tarifi
Hap kurabiye tarifi
     Geçen yıl  eczacılar gününde eczacı arkadaşım Dilek için yaptığım kurabiyeleri ne olduysa o günlerde paylaşmamışım. Bu yıl da anneler gününe denk gelince paylaşımı bu güne kaldı. Dilek'ciğim 14 Mayıs Dünya Eczacılar Gününüz kutlu olsun, ben sana kurabiyeden de olsa Dilek Eczanesi açıp, içini de ilaçlarla doldurdum :)

Malzemeler:
  • 250 gram tuzsuz tereyağı 
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 1 adet yumurta 
  • 3-3,5 su bardağı un  
  • Renkli şeker hamuru 
  • Renkli bonibon şekerleri
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı ve yumurta iyice karıştırılır.
  • İçine elenmiş pudra şekeri ve azar azar un da eklenerek yoğurulur.
  • Hamur buzdolabında üzeri streçlenerek yarım saat bekletilir.
  • Merdane ile yarım santim kalınlığında açılır.
  • Kurabiyeler ilaç görünümü verecek kalıplarla kesilip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 12 dakika pişirilir.
  • Pişme süresi fırından fırına farklılık gösterdiğinden  kontrollü olarak pişirilir.
  • Fırından çıkarılan kurabiyeler soğuduktan sonra ilaç görünümü verecek şekilde şeker hamuru ile kaplanır. 
  • Şeker hamuru kuruduktan sonra minik kurabiyeler ikili üçlü poşetlenip, kurdele ile bağlanır.

6 yorum:

  1. Canımmmmm..En güzel ve ennnn tatlı Eczacılar Günü kutlamasıydı..Arkadaşlarım da pek mutlu oldu ve kendimizi çok özel hissettik...Yalnız bir süre elimde ne zaman ilaç görseler, "kurabiye mi o?" deyip ağızları sulandı;))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani şarkısı var ya, şeker de sanmış ilacı, kurabiye sanmışlar ilacı olmuş :) Gününüz kutlu olsun, herkese sevgiler.

      Sil
  2. harika olmuş ... ben de bloğuma bekliyorum www.rnkync.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. İyi günler sipariş alıyor musunuz?😊

    YanıtlaSil
  4. Yorumunuzu biraz geç gördüm kusura bakmayın ama zaten sipariş almıyorum sadece eşe dosta özel günlerinde hediye olarak yapıyorum.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...