21 Ekim 2014 Salı

AVOKADOLU KİNOA

Kinoalı avokado tarifi
Kinoalı avokado nasıl yapılır
     Orta Amerika'da en çok kullanılan tahıllar arasında ki kinoa; uzaya gönderilen astronotların başlıca besin kaynağı olabilecek kadar vitamin, ete yakın protein, süte yakın kalsiyum içerdiğinden ara sıra da olsa kinoalı salatalara sofralarımızda yer vermek gerekir diye düşünüyorum.Bu defa avokado ile birlikte karıştırarak salatasını yapıp, avokado kaseleri içinde servis ettim.. 
Malzemeler:
  • 2 adet avokado 
  • 1 su bardağı kinoa 
  • 1 adet kırmızı biber 
  • 1 adet limonun suyu 
  • Bir kaç tane cin biber 
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • Maydanoz
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Kinoa süzgeç içinde su dolu bir kasenin içinde iki saat bekletilir.
  • Bol su ile yıkanıp, süzülür.
  • Tencereye konulup, kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir. 
  • Avokadolardan biri ortadan dikine kesilip, çekirdeği çıkartılır.
  • İkinci avokado da soyulup, çekirdeği çıkartılarak küçük küpler halinde doğranır.
  • Biberler ve maydanozda doğranıp, eklenir.
  • Limonsuyu, tuz ve zeytinyağı karıştırılır.
  • Karışım çekirdeği çıkartılmış yarım avokadoların içine doldurulup, servis edilir.

8 yorum:

  1. Gerçekten çok faydalı.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Besin değerleri çok yüksekmiş gerçekten arada da olsa yapmak lazım Şeniz'ciğim.Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  2. Kinoa yi bizde cok seviyoruz. Ben genelde tatli patatesli falan yapiyorum. Avokado ile de cok guzel olacagini dusunuyorum. Denemek icin not ettim. Tesekkurler tarifiniz icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlum avokadoyu da sevince ikisini bir arada deneyeyim diye düşündüm.Ben teşekkür ederim , sevgilerimle.

      Sil
  3. İlginç bir fikir. Hoş gözüküyor. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. fikir d görüntü de muhteşem... Acaba nereden temin edilebilir Kinoa.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz yurtdışından almıştık ama 5M Migros'larda da satılıyordu.Kinoalı diğer tariflerime de baktınız mı :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...