27 Aralık 2016 Salı

ZENCEFİL REÇELİ

Zencefil reçeli
Zencefil reçeli tarifi
Zencefil reçeli nasıl yapılır
     Oğlum küçükken öksürüğe iyi gelir diyerek, ilaç vermektense balın içine toz zencefil ve zerdeçal karıştırarak yedirmeye çalışırdım.Kendine özgü o acımsı tadı ile tüketilmesi zor olan bu karışımın yerine daha sonra kış çaylarımıza şifa niyetine birer parça kök zencefil eklemeye başladım.Zencefilin reçelinin de yapıldığını duyunca, aklıma gelen her şeyden reçel denemeleri olan ben, bu reçeli de denemesem olmazdı :) Zencefil, şekerle buluşunca tadı biraz kırılsa da gene de genzi yakan hafif bir acılık kalıyor ama bu haliyle tüketilmesi çok kolay olan zencefili, özellikle kış aylarında şifa niyetine bile yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 200 gram zencefil 
  • 3 su bardağı toz şeker 
  • 4 su bardağı su 
  • Yarım limonun suyu 
  • 1 adet tarçın çubuğu 
  • 10 adet karanfil 

Yapılışı:
  • Kök zencefiller hiç kabuğu kalmayacak şekilde soyulur.
  • Mümkün olduğunca ince yapraklar halinde bıçakla doğranır.
  • Tencereye su, toz şeker, çubuk tarçın ve karanfiller konulup, toz şeker eriyene kadar kaynatılır.
  • Kaynayınca zencefil yaprakları eklenir.
  • Zencefiller şeffaflaşıp, reçel kıvamını alana kadar orta ateşte kaynatılır.
  • Ocaktan almaya yakın limon suyu eklenir.
  • Bir taşım daha kaynatılıp, ocaktan alınır.
  • Çubuk tarçın ve karanfiller içinden alınıp, kavanoza konulur.

6 yorum:

  1. çok güzel bir tarif.. grip olduğum şu günlerde yapmak lazım.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun.Ben tadını beğendim ama çok sevmeyenler de şifa niyetine tüketebilir diye düşündüm.Sevgiler.

      Sil
    2. süpermiş ben de çayda çorbada tüketemiyordum bu çok mantıklı ...belki elma ile rendeleyerek marmelata da girebilir ?

      Sil
    3. Çok teşekkürler :) Bence de meyve reçellerine, marmelatlarına değişik bir lezzet veriyor daha önce bazı reçellere eklemiştim.Mesela arşivden ACILI DOMATES REÇELİ ne bakabilirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...