10 Mart 2016 Perşembe

KURU BÖRÜLCE YEMEĞİ

Kuru börülce yemeği tarifi
Kuru börülce yemeği nasıl yapılır
     Yaz aylarında sofralarımızdan taze börülceyi nasıl eksik etmiyorsak, kışında taze börülce yerine kuru börülce kullanıyorum. Kuru börülceleri bir gece önceden ıslatıp ertesi gün yemeğini, piyazını, salatasını yapıyorum yada önceden haşlayıp dondurucuya koyduğum kuru börülceleri çorbalara, bulgur pilavlarına ekliyorum.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı kuru börülce 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı domates püresi
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 3-4 adet kurutulmuş acı biber 
  • Tuz

Yapılışı:
  • Börülceler ayıklanıp, bir gece önceden ıslatılır.
  • Ertesi gün haşlanıp, kara suyu süzülür.
  • Zeytinyağı konulan tencerede yemeklik doğranmış kuru soğanlar pembeleştirilir.
  • Yazdan hazırlanmış domates püresi ve salçası da ezilip, haşlanmış börülceler ve sıcak su eklenir.
  • Önce orta sonra kısık ateşte pişirilir.
  • Pişmeye yakın acı kuru biberler de eklenip, ocaktan alınır.

20 yorum:

  1. Taze börülce bizde çok yenir ama kuru börülceyi hiç yapmaz annem Çok lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın da alternatif olarak kuru börülce kullanabilirsiniz.Çok teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  2. Afiyet olsun;) Ben çok severim börülceyi ama nedense bu kış hiç yemeğini yapmadım,bol bol salatasını yaptım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Salatası da güzel oluyor ama kışın sıcak sıcak yemeğini daha çok tercih ediyorum.Sevgilerimle.

      Sil
  3. Börülce severim ama hiç böyle yemedim sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Börülce seviyorsanız, kurusunu da seveceğinizi umuyorum.

      Sil
  4. ekmek banasım geldi ekrana. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle açken fotoğrafların böyle bir etkisi oluyor değil mi :) Çok teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  5. ellerinize sağlık hiç yapmadığım bir yemek
    1 gün önceden ıslatılmasının nedeni anca yumuşaması mı tadında mı bir farklılık olması
    mesela patlıcanın acısı için tuzlu suya koymak gibi birşey mi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Kuru fasulye, nohut gibi aynı mantıkla bir gece önceden ıslatıp yumuşamasını sağlıyoruz.

      Sil
  6. Denemediğim bir lezzet ama eminim çok güzeldir.

    YanıtlaSil
  7. hmm ben genelde salatasını yapıyorum ama bu yemegıde deneyeceğim teşekkürler hatırlatma yaptıgın için sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Cok severim cokda sık yaparim elinize saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam kış yemeği değil mi :) Size de afiyet olsun, sevgiler.

      Sil
  9. cok sevdigim bir yemektir arada bi yaparım ellerinize saglık :)

    YanıtlaSil
  10. Üzgünum ama...
    2 su bardağı börülceye yarım ç.kaşıgi yağ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış okumuşsunuz çay kaşığı değil, çay bardağı zeytinyağı :) Genetiğimize işlemiş zeytinyağı olunca çay bardağı bile az geliyor değil ki yarım çay kaşığı olabilir mi sizce :) Sevgilerimle...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...