3 Haziran 2012 Pazar

VASİYET


                                      ... İlerde ki güzel günler
                                                  Beni görmeyecek onlar 
                                                  Bari selam yollasınlar 
                                                  Geberiyorum kederden...

demiş,Nazım Hikmet bir şiirinde... Bari selam yollasınlar diyor ya büyük ozan,bu gün ölüm yıldönümünde binlerce selam olsun.Bence bu ülkenin yetiştirdiği en büyük şair,en büyük vatanseverdi.3 Haziran 1963 de göçtü usta,onun vatan hasreti de bize yürek sızısı olarak kaldı.

Nazım Hikmet'in VASİYET şiiri,

Yoldaşlar, nasip olmazsa görmek o günü, 
Ölürsem kurtuluştan önce yani, 
     alıp götürün 
          Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni.

Hasan beyin vurdurduğu 
      ırgat Osman yatsın bir yanımda. 
Ve çavdarın dibinde toprağa çocuklayıp 
      kırkı çıkmadan ölen şehit Ayşe öbür yanımda.

Traktörlerle türküler geçsin altbaşından mezarlığın, 
Seher aydınlığında taze insan, yanık benzin kokusu, 
     tarlalar orta malı, kanallarda su, 
          ne kuraklık, ne candarma korkusu.

Biz,bu türküleri elbette işitecek değiliz, 
Toprağın altında yatar upuzun, 
     çürür kara dallar gibi ölüler, 
Toprağın altında sağır, kör, dilsiz.

Ama bu türküleri söylemişim ben 
     daha onlar düzülmeden, 
Duymuşum yanık benzin kokusunu 
     traktörlerin resmi bile çizilmeden.

Benim sessiz komşulara gelince, 
     şehit Ayşe'yle ırgat Osman 
çektiler büyük hasreti sağlıklarında 
     belki de farkında bile olmadan.

Yoldaşlar, ölürsem o günden önce yani, 
     öyle gibi de görünüyor
Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni 
     ve de uyarına gelirse, 
          tepemde bir de çınar olursa 
               taş maş da istemez hani...

                                    Nazım Hikmet Ran

6 yorum:

  1. selam olsun üzerine nurlar yağsın. ben de senin yazını paylaşarak selamımı yollamış olayım teşekkürler arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Bu ülkenin yetiştirdiği tüm güzel insanlara selam olsun.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. her nerede ise, hala yazdığına inanıyorum!

    YanıtlaSil
  4. Başım köpük köpük bulut,içim dışım deniz.
    Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı'nda.
    Budak budak şerham şerham ihtiyar bir ceviz.
    Ne,sen bunun farkındasın,ne polis farkında.
    Ne dersin Özlem,belki de çok yakınımızda,yanımızda,şiirlerini yazmaya devam ediyordur :)

    YanıtlaSil
  5. Selam olsun büyük şaire ayrıca emek verip yazdığın , hatırlattığın için sana da ayrıca selam olsun ...
    Öğrencilik yıllarında bu şiiri duruma uygun hale getirmiştim :)Dilime dolandı şunu söylemeden geçemiycem)
    '' Ben bir ceviz ağacıyım Aydoğdu parkında
    Ne sen bunun farkındasın ne de Bağcı farkında...'' :))))

    YanıtlaSil
  6. kimbilir kaç ruhun içine işledi dizeleri, kaç ruhu şu an bile inceltmekle uğraşıyor, kimbilir kaç kişiyle yaşıyor?

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...