28 Mart 2017 Salı

MUZLU MOZAİK PASTA

Mozaik pasta tarifi
Muzlu mozaik pasta tarifi
Muzlu mozaik pasta nasıl yapılır
     Bu sene muz üretimi çok mu fazlaydı bilemiyorum ama pazarlarda, marketlerde muz yığınları hiç eksik olmadı. Ben de bu muz bolluğundan yararlanıp, mozaik pasta tarifimi biraz değiştirerek muzlu mozaik pasta yaptım. Ani gelen misafirler ve ev halkının tatlı krizleri için her zaman dolapta hazır bulundurduğum klasik mozaik pastaya göre muzlu olan bu tarif daha çok tercih edildi. Ben karışımı hazırladıktan sonra iki üç paket halinde sararak buzluğa koyuyorum, böylece hem buzlukta daha az yer kaplıyor hem de buzu çözüldükten sonra artan kısmını tekrar geri koymak zorunda kalmıyorum.
Malzemeler:
  • 2 paket ülker petit beurre bisküvisi 
  • 1 paket Dr. Oetker kakaolu pastacı kreması 
  • 2 su bardağı soğuk süt 
  • 1 su bardağı bütün fındık 
  • 1 su bardağı pirinç patlağı
  • 1 su bardağı damla çikolata 
  • 5-6 adet Anamur muzu 
Yapılışı:
  • Hazır paket kakaolu pastacı kreması süt ile katılaşana kadar mikserle çırpılır.
  • Bisküviler elimizle küçük parçalar halinde kırılır.
  • Dilimlenmiş muzlar, fındıklar, damla çikolata ve pirinç patlakları karıştırılır.
  • Hepsi birlikte karıştırıldıktan sonra yağlı kağıt veya naylon poşet ile sarılır.
  • Buzlukta en az bir gün bekletilir.
  • Servis edileceğinde bir kaç dakika buzdolabı dışında bekletilip, dilimlenir.

6 yorum:

  1. off ya ne güzel bir tattır o ben bu tarifi de hemen not edeyim, eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve her an hazırda yenilmeyi bekleyen bir tatlı gerçekten :) Kolay gelsin, sevgilerimle.

      Sil
  2. aman allahım bu neeee mozaik pasta en sevdiğim tatlı veee muz ile kakao en sevdiğim iki şey, bu durumda ben buna bayılırım yaa saoool oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bunu kesinlikle seveceksiniz :) Afiyet olsun, sevgiler.

      Sil
  3. Bende yapmak istiyorum ama muzlar kararmiyormu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdolabından çıktığında aynen fotoğrafta görüldüğü gibi ama uzun süre dışarıda bekletilirse hem muzlar kararır hem de mozaik pastanın kıvamı yumuşar sanıyorum.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...