8 Şubat 2014 Cumartesi

TAHİNLİ GÜL ÇÖREK

Tahinli gül çörek tarifi
Tahinli gül çörek nasıl yapılır
Mayalı tahinli çörek tarifi


     Kış aylarında pek çok evde olduğu gibi bizim evde de tahin çok tüketiliyor. Ben de özellikle çifte kavrulmuş tahini ve tahin kullanılan her şeyi sevdiğim için, kalori değerlerini düşünmeden her tarifi yapmaya çalışıyorum.Çayın yanında bir tanesinin bile yeteceği bu tahinli gül çöreklerini sizin de beğeneceğinizi düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 1 çay bardağı ılık süt 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 paket Dr.Oetker ınstant maya 
  • 3 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı çifte kavrulmuş tahin 
  • 1 çay bardağı toz şeker 
Yapılışı:
  • Unun  içine şekerli ılık süt ve instant maya dökülüp, yoğurulur.
  • Pürüzsüz bir hamur olunca üzeri mutfak havlusu ile örtülüp, yarım saat mayalandırılır.
  • Mayalanan hamur çok az unlanmış tezgahta merdane ile dikdörtgen şeklinde ince açılır.
  • Üzerine tahin kaşıkla yayılıp, toz şeker serpilir.
  • Hamurun kısa kenarından iki parmak kalınlığında şeritler kesilir.
  • Her şerit kendi etrafında dolanarak gül şekli verilir.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilip, biraz deforme edilerek gül şekli verilir.
  • Yarım saat daha tepside mayalandırılır.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 35-40 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkıp biraz soğuyunca üzerine pudra şekeri elenir.

7 yorum:

  1. tahin çok faydalı gerçekten ellerine sağlık çayın yanında bir tane yeter mi onu bilemem ama;) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahin faydalı ve çok güzel ama bir tane ile yetineceğiz mecburen :) Sevgiler.

      Sil
  2. oy oy oy! pek şık yine!
    (a bu arada söylemiş olayım Nergis'im; senin daha önceki midye şekilli çalışmanı Yunan arkadaşlarla yemek üzerine konuştuğumuz bir forumda paylaştım, referans olarak gösterdim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özlemaki'm demek ondan kulağım çınlamıştı :) Hangi midye acaba kurabiye mi,börek mi .Sevgiler sana...

      Sil
    2. böreği yazmıştım =)

      Sil
  3. Çokta güzel kabarmışlar, nedeyse uzanıp alasım geldi,Nergis'cim.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ihlamurcum,ben tabağı karşı sahile uzattım :) Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...