20 Ağustos 2014 Çarşamba

RULO BUĞDAY SALATASI

Rulo buğday salatası tarifi
Rulo buğday salatası nasıl yapılır
     Buğday salatasını biraz besleyici ve tok tutucu özelliğinden dolayı, biraz da dondurucuda genellikle hazır bulunduğundan sık sık yapıyorum.Bu defa biraz farklı bir sunum da servis etme düşüncesi ile rulo cacık yaptığım gibi bu defa da rulo buğday salatası yaptım.Ben veganların da yiyebilmesi için, karışımın içine yoğurt eklemedim ama siz vegan değilseniz bir iki yemek kaşığı süzme yoğurt ekleyerek daha kıvamlı bir iç hazırlayabilirsiniz. Biraz el oyalayıcı olsa da değişik sunumlar yapmak isteyenler için paylaşmak istedim.
Malzemeler:
  • 5-6 adet büyük boy salatalık 
  • 1 su bardağı haşlanmış buğday 
  • 1 adet kırmızı biber 
  • 1 adet yeşil biber 
  • 2 adet kornişon turşu 
  • 1 adet haşlanmış havuç 
  • Yarım çay bardağı haşlanmış mısır 
Yapılışı:
  • Buğday iyice yıkanıp, bir gece önceden ıslatılır.
  • Ertesi gün haşlanan buğdaylar, soğumaya bırakılır.
  • Malzemeler mümkün olduğu kadar küçük parçalara kesilir.
  • Haşlanmış mısır taneleri eklenir.
  • Zeytinyağlı, limonlu sosu ile iyice karıştırılıp, sosunu çekmesi beklenir.
  • İrice salatalıkların uç kısımları kesilir.
  • Salatalıkların çekirdekli iç kısımları hariç, sebze soyacağı ile kabuklarıyla birlikte ince uzun şeritler çıkartılır.
  • Salatalık şeritleri parmağımız yardımı ile içi boş rulolar yapılıp, kürdan ile sabitlenir.
  • Servis tabağına dizilen ruloların içine çay kaşığı ile iyice sıkıştırarak buğday salatası doldurulur.
  • Üzerine zeytinyağı ve limon suyu gezdirilir.
  • Vegan değil iseniz,iç malzemesini bir kaç kaşık süzme yoğurt ile karıştırabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Çok şık olmuşlar. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi çok tuttum,en kısa zamanda yapılacaktır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da bu tür rulolar çok pratik geliyor,tek lokmalık :) Vegan değil iseniz çok az süzme yoğurt ekleyerek daha kolay ve düzgün sarılan rulolar yapabilirsiniz.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...