23 Ocak 2015 Cuma

KAŞAR PEYNİRLİ EKMEK

Kaşar peynirli ekmek tarifi
Kaşar peynirli ekmek nasıl yapılır
Kaşar peynirli kahvaltılık ekmek tarifi
     Yabancı yemek sitelerinden birinde gördüğüm bu ekmeğin belli bir tarifi olmasa da, fotoğraf üzerinden yorumlayarak yaptım.Ben sarımsaklı, baharatlı zeytinyağı ile ekmek aralarını ve üstünü yağlayıp aralarda da kaşar peyniri kullandım. Siz de, fırında kızarıp çıtır çıtır olmuş ekmek parçacıklarının altından erimiş kaşar peyniri taşıp çıkan bu iştah açıcı ekmeği hafta sonu kahvaltılarınız için yapabilirsiniz. 
Malzemeler:
  • 1 adet yuvarlak tam buğday ekmeği 
  • 250 gram kaşar peyniri 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı  
  • 2 diş sarımsak 
  • Kırmızı pul biber 
  • Karabiber 
  • Kekik 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Küçük yuvarlak ekmek iki parmak kalınlığında kareler oluşturacak şekilde  alt tarafları ekmekten kopartılmadan bıçakla dikine kesilir.
  • Zeytinyağının içine dövülmüş sarımsaklar ve baharatlar eklenerek, karıştırılır.
  • Fırça yardımıyla kesiklerin içi ve ekmeğin dış kabukları yağlanır.
  • Yağlanan kesiklerin içine kaşar peynirleri sokulup, yerleştirilir.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında kaşar peynirleri eriyene kadar kızartılır.
  • Fırından çıkartılıp, istenirse üzerine maydanoz serpilip sıcak servis edilir.

16 yorum:

  1. Bu tarife nasıl bir yorum yapmalıyım bilmiyorum kelimeler yetmez bu nefis lezzet karşısında ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi en kısa zamanda yapıp yemek herhalde :) Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Çok severim ,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir kahvaltılık elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında akşamüstü çayın yanında da fena olmaz :) Çok teşekkürler.

      Sil
  4. kızım anlatıyordu geçen gün bu tarifi hakkaten de çok güzel görünüyor, tam kahvaltılık çayla mis gibi...eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif benim de internette gördüğümden beri aklımdaydı, ancak paylaşabildim.Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ooof ki off nasil iştah açıcı olmuş, ellerinize sağlık şahane ötesi gercekten :)) sarımsaklı ekmeğe bayılırım... sevgiler çokça...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl tarif nasıl bilmiyorum ama bu ekmek sarımsaklı olmalı diye düşünüp, ekledim :)
      Çok teşekkürler, benden de sevgiler :)

      Sil
  6. Ellerinize sağlık nefis görünüyor,bende denemeyi düşünüyorum, o kadar çok denemek istediğim tarif varki bakalım ne zaman sıra gelecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, benim de öyle yaptıklarımdan çok yapmak istediklerim var :) Sevgiler.

      Sil
  7. Gecenin bu saatinde karnımı acıktırdı bu görüntü :) harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tokken bile yenilebilir bir tarif gerçekten, çok teşekkürler.

      Sil
  8. Bloğunuza bayıldım. Hangi tarife yorum yazacağımı şaşırdım. Ellerinize sağlık.. Bu tarifi ben de görmüştüm. İlk fırsatta deneyeceğim. Bunu ve karpuz reçelinizi .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim neslice tarifler :) Bu tarifi görünce bende hemen yapmak istedim, pratik bir tarif ama kalabalık kahvaltı sofraları için daha uygun sanıyorum.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...