17 Ekim 2017 Salı

ELMALI TART

Elmalı tart tarifi
Elmalı tart nasıl yapılır
     Çay saatlerinde, altın günlerinde yıllardır hemen herkesin yaptığı en bilinen tariflerden elmalı tartı  ilk ne zaman yapmıştım, tarifi kimden almıştım hatırlamıyorum bile :) Çok yapılan ve en bilinen tariflerden olsa da bilmeyenlere tarif, bilenlere de hatırlatma olsun  deyip, benim tarifim de burada bulunsun istedim :)
Malzemeler:
  • 1 adet yumurta 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 125 gram oda sıcaklığında tereyağı 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Yarım paket kabartma tozu 
  • 3 su bardağı un 

İç malzemesi: 
  • 4 adet elma 
  • 4 yemek kaşığı toz şeker  
  • 1 tatlı kaşığı tarçın 
  • Yarım su bardağı dövülmüş ceviz 

Yapılışı:
  • Elmalar soyulup, rendelenir.
  • Toz şekerle suyunu çekene kadar pişirilen elmalara tarçın ve iri dövülmüş cevizler eklenip, soğuması için bekletilir.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurta, zeytinyağı iyice karıştırılır.
  • Elenmiş un, vanilya ve kabartma tozu da eklenip, yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamurun üçte biri ayrılıp daha katı kıvamlı olması için bir çay bardağı kadar un eklenir.
  • Streçlenerek buzlukta 15 dakika bekletilir.
  • Kalan hamur merdane ile açılarak az yağlanmış fırın kabına yayılır.
  • Hamurun çok kabarmaması için tabanına çatalla delikler açılır.
  • Hamurun üzerine soğumuş elmalı, tarçınlı, cevizli karışım yayılır.
  • Buzluğa koyduğumuz hamur çıkartılıp, tartın üzerine rendenin iri tarafı ile rendelenir.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında, yaklaşık yarım saat kontrollü olarak pişirilir.
  • Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.

8 yorum:

  1. Nefis bir lezzet, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Rahmetli kayınvaldem yapardı. Oğlum çok seviyor ve zaman zaman benden istiyor. Malzemeler aynı.
    Ben de göz kararı yapıyordum. Üstüne de kafes kafes hamur koyuyordum. Ama bu rendelenmiş hamur çok değişik geldi. Bir daha ki sefere böyle yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında eskiden üzerine hamur ufalanır yada rendelenerek yapılırdı, siz kafes yaparak biraz daha modernize etmişsiniz :) Sizin de elinize sağlık, sevgilerimle.

      Sil
  3. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, elmalı tartla ilgili en temel problemim hamurun tam olarak pişmemesi idi fırında uzun da tutsam içi hep biraz hamur kalıyordu, birde bu tarifi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım istediğiniz sonucu alabileceğiniz bir tariftir, size de kolaylıklar dilerim, sevgilerimle.

      Sil
  4. Harika tarifler var blogunuzda.Ellerinize sağlık Elmalı olan herşeyi çok seviyorum sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ezgi hanım.Bloğuma da hoşgelmişsiniz, her zaman beklerim :) Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...