22 Şubat 2018 Perşembe

YAPRAK KURABİYE

Yaprak kurabiye tarifi
Yaprak kurabiye nasıl yapılır
Sonbahar yaprakları kurabiye tarifi
     Bu kurabiyeleri sonbahar aylarında yapmıştım ama bir türlü sırası gelip de paylaşamadım. İzmir'de kış ayları da sonbahar hatta son günler nerede ise ilkbahar gibi geçtiğine göre yaz gelmeden paylaşayım diye düşündüm :) Hamuru renklendirirken artık hemen her markette bulunan Dr.Oetker'in minik gıda boyalarından kullandım. Hamur pişince renkler biraz açıldığından siz daha koyu renkler isterseniz bir kaç damla fazladan gıda boyası kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 100 gram tereyağı 
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 2,5- 3 su bardağı un 
  • Dr.Oetker gıda renklendirici boya ( kırmızı, sarı, yeşil )

Yapılışı: 
  • Yumurta ve tereyağı el çırpıcısı ile iyice çırpılır.
  • Pudra şekeri ve zeytinyağı da eklenir.
  • Elenmiş un azar azar eklenerek, yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurulur.
  • Hamur on onbeş parçaya ayrılarak; her parçaya farklı renklerde gıda boyasından birkaç damla damlatılıp yoğurulur.
  • Naylon poşete sarılan hamurlar buzdolabında dinlendirilir.
  • Renklendirilmiş hamurlar gelişigüzel parça parça kopartılarak yan yana farklı renkler gelecek şekilde konulup, birleştirilerek iki yağlı kağıt arasında merdane ile açılır.
  • Kalıplarla kesilip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15 dakika kadar kontrollü olarak pişirilir.

2 yorum:

  1. Sonbaharı andırsa da renk cümbüşü kurabiyelere çok yakışmış. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbaharda yapmıştım, gecikince ilkbahara kalmadan paylaşayım dedim :) Çok teşekkürler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...