25 Kasım 2013 Pazartesi

AYÇİÇEĞi BÖREĞİ

Ayçiçeği böreği tarifi
Ayçiçeği böreği nasıl yapılır
Patatesli ayçiçeği böreği tarifi 
     Ayçiçeği böreğini ilk gördüğümde öncelikle görüntüsünü çok beğenmiştim. Yapılışının kolaylığı ve lezzeti ile bu börek bundan sonra sık sık sofralarımızda yer alacak sanıyorum. Böreği ben 16 eşit parçaya böldüm ama siz kullandığınız tepsinin ölçüsüne göre dilimleyebilirsiniz. Dilimlediğiniz parçaları yan çevirdikten sonra iç kısmı görülecek şekilde elinizle düzeltip, şekil verirseniz görüntüsü daha düzgün bir börek yapabilirsiniz. Ben iç malzemesi olarak patatesli, peynirli bir karışım kullandım ama siz tercihinize göre iç malzemesi de kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 4 su bardağı un 
  • 100 gram tereyağ
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 adet yumurtanın sarısı 
  • 3 yemek kaşığı yoğurt 
  • 2 yemek kaşığı sirke 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 

İç malzemesi:
  • 5 adet orta boy haşlanmış patates 
  • 250 gram beyaz peynir veya lor
  • 2 adet yumurtanın akı 
  • Yarım demet dereotu 
  • 1 çay kaşığı pul biber 
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Tuz

Yapılışı:
  • Yoğurma kabına dökülen unun ortasına oda sıcaklığında ki yağ ve diğer malzemeler eklenerek yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamur iki eşit parçaya ayrılıp, streç filme sarılarak buzdolabına konulur.
  • Haşlanmış patatesler soyulup, ezilir.
  • İnce doğranmış dereotu, yumurta akları, tuz ve baharatlar eklenip, karıştırılır.
  • Buzdolabından çıkartılan hamur, merdane ile açılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine, hamur yerleştirilir.
  • Hazırlanan iç malzemesinin birazı ortaya, kalanlar da kenarlara simit gibi şekil verilir.
  • Diğer hamurda açılıp, yayılır.
  • Tam ortaya koyduğumuz iç malzemesinin üzerine küçük bir kase kapatılır.
  • Hamurun kenarları da ruletle kesilerek birbirine yapışması sağlanır.
  • Kenarlar kapandıktan sonra bıçakla kaseye kadar kesikler atılır.
  • Kase kaldırılıp, alınır.
  • Kesilen her parça sırayla yan yan çevrilip, içi görülecek şekilde düzeltilir.
  • Bir yumurtanın sarısı fırça ile sürülür.
  • Tam ortaya çörek otu, yapraklara da susam serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, yaklaşık bir saat üstü kızarana kadar pişirilir.

54 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık.Goruntu şahane lezzetide oyledir eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özay'cığım,tadı da güzeldi gerçekten .)

      Sil
  2. Eline sağlık çok güzel görünüyor. Ama başka içle bu sonuç alınmaz sanırım. Patates şekli muhafaza etmiş, diğer malzemeler pişince sönüverir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan'cığım haklısın patatesliye şekil vermek daha kolay ama ıspanaklısını,peynirlisini de denemek lazım diye düşünüyorum:)

      Sil
  3. AMA SİZDE OLMAZKİ BÖYLE:))İNSAN Bİ ÇAY İÇMEYE SESLENMEZMİ:)ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYETLE GÖRÜNÜM HARİKA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyurun gelin,yapılışı çok zaman almıyor tekrar yaparız :) Sevgiler.

      Sil
  4. Senin yaptığın tariflerdeki şekillere bayılıyorum önce şekle bakıyorum sonra tarife nefis bunu da not ediyorum. senden tarifler o kadar birikti ki ellerine sağlık tariflerin hepsi çok güzel ve çok özel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mine'ciğim.Ben de senin tariflerin kadar görsellerine hayranım,kalp kalbe karşıymış demek ki :)

      Sil
  5. Aman aman Sahane bir manzara.Yeme de yaninda yat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Petek'ciğim,ben de çok beğeniyordum bu böreğin görüntüsünü.Nihayet yapabildim :)

      Sil
  6. Bu böreği görünce ben de hayran olmuştum hatta bu hafta sonu yapmayı planlıyordum ama aşure yapmaya gidince kaldı :)))
    İlk fırsatta ben de deniyeceğim bakalım senin böreğin kadar başarılı olabilecekmiyim ellerine sağlık canım afiyetler olsun......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yıldız'cığım,aşure yapmaya gitmesen gene pişti olacakmışız demek ki :)

      Sil
  7. çok güzel görünüyor eminim tadı da nefistir ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,eminim siz de beğenirsiniz.Sevgiler.

      Sil
  8. Ellerinize sağlık nefis olmuş. Ben hamur işlerini çok yapıyorum .Malesef oğlum sebze yemediği için bu tür tarifler çok dikkatimi çekiyor. Geçen yıl Ispanaklısını yabancı bir sitede görmüştüm.Yasin Sözen şefde paylaşmıştı. Çok deneyen oldu. Tart hamuru ile başarısız oldular. Cesaret edip yapamadım. AMA sizİnkini görünce çok beğendim. İnşallah ilk fırsatta yapmak isterim. AFİYETLER OLSUN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Yabancı sitelerde çok güzel görseller oluyor gerçekten.Ben de çoğu zaman beğendiğim görsele,bildiğim bir tarifi uyarlayarak yapmaya çalışıyorum.Umarım oğlunuz da beğenir,ne de olsa mutfağımızda pişenleri onlar şekillendiriyor :) Sevgiler.

      Sil
  9. Pinterestte görmüştüm, yapılacaklar listesindeydi.Ama açıkçası milföyle deneyecektim, artık hamuru hazır.Senden deneyeceğim,Nergiscim.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pinterestten sonra yapılacaklar listesi nasıl da kabardı değil mi Ihlamurcum :) Şimdiden afiyet olsun.Sevgiler.

      Sil
  10. Elinize sağlık .Çok şık bir sunum olmuş..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,benim de çok beğendiğim bir börek sunumuydu.Sevgiler.

      Sil
  11. Her zaman ki gibi nefis. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibel'ciğim,güzel bir fikirdi,değerlendireyim istedim :) Sevgiler.

      Sil
  12. bayıldım nasıl güzel bir börek bu böyle ellerinize sağlık.bloğunuzu takibe alıyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Papatyanın güncesi,her zaman beklerim :) Sevgiler.

      Sil
  13. Muhteşem bi görüntü ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. NERGİS HANIM BEN DENEDİM MÜTHİŞ OLDU SOĞUĞU BİLE YENİYOR AZICIK ARTMIŞTI ÜÇ KİŞİK AİLEYİZ SONRASI DAHA KEYİFLİ ELİNE YÜREĞİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben börekleri sıcak sevdiğimden az da kalsa üzerine folyo örtüp ısıtıyorum.Çok teşekkür ediyorum,sevgilerimle.

      Sil
  15. NERGİS HANIM,tariflerini şekilli olarak yayınladığınız için öncelikle teşekkürler bir tarif yapım aşamalarıyla daha başarılı oluyor daha albenili oluyor,müdaviminiz oldum,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,her zaman beklerim :)
      İlk bakışta zor gibi görünen tarifleri olabildiğince aşamaları ile fotoğraflamaya çalışıyorum,işe yaramasına sevindim:) Sevgilerimle.

      Sil
  16. Muhteşem bir görüntü..Tadını düşünemiyorum bile.:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce görüntüsü akılda kalıyor değil mi ama tadı da güzel :) Teşekkür ediyorum.

      Sil
  17. ay maşallah sanat eseri gibi ya:)

    YanıtlaSil
  18. Yine harika bir sunum elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Enfes gorunuyor hatta inanilmaz :) elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılış aşamalarına göre yaparsanız inanın inanılmaz değil :) Çok teşekkürler.

      Sil
  20. Ben de yaptım ama sizinki süper olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık gerçekten tam bir ayçiçeği gibi olmuş. ilk fırsatta uygulayacağım bunu:)

    YanıtlaSil
  22. Görüntü tek kelimeyle enfesss... elinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  23. harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Muhteşem bir görsel sunum,ellerinize sağlık.Benimde yapılacaklar listemde ama öyle bekliyor bakalım ne zaman deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim vakit bulabilirsiniz ne de olsa adınız üzerinizde Hamarat Ablam :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  25. görüntü harika:) elleriniz dert görmesin sizin,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç birimizin elleri dert görmesin canım, çok teşekkür ediyorum.Sevgilerimle.

      Sil
  26. Yine harika bir sunum ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  27. Ne kadar değişik bir tarif olmuş. Sunum da harika. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...