20 Ocak 2016 Çarşamba

ARAPSAÇLI HAYDARİ

Haydari tarifi
Arapsaçlı haydari nasıl yapılır
     Yapılabilecek en kolay meze tariflerinden olan ve genellikle dereotu katarak yaptığım Haydariyi, bu defa yöresel otlarımızdan arapsaçı katarak denemek istedim. Arapsaçının tam mevsimindeyken siz de denemek isterseniz, özellikle rakı sofralarına anason kokusuyla güzel bir meze yada sofralarınıza değişik bir tat olacağını düşünüyorum.
Malzemeler:
  • Yarım kilogram süzme yoğurt 
  • 7 - 8 dal arapsaçı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 3 diş sarımsak 
  • 1 çay kaşığı pul biber

Yapılışı:
  • Yoğurt pürüzsüz hale gelinceye kadar çatalla iyice çırpılır.
  • Sarımsaklar çok az tuz ile havanda dövülüp, eklenir.
  • Arapsaçları yıkanıp, kurulanır.
  • İncecik kıyılarak zeytinyağı ile tavada çevrilir.
  • Yoğurda eklenip, karıştırılır.
  • Karışım servis tabağına alınıp, üzerine zeytinyağının birazı gezdirilir.
  • Kıvam alması için buzdolabında bekletilir.

2 yorum:

  1. Hiç yemediğim bir meze ama otlu olduğuna göre kesinlikle seveceğim bir lezzettir;)
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten orjinali böyle değil, arapsaçı ile yapıldığını ben de hiç duymadım ama denemek istedim.Arapsaçı bulamazsan dereotu ile deneyebilirsin, yapılabilecek en kolay mezelerden :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...