22 Ocak 2016 Cuma

NANE ŞEKERLİ KURABİYE

Nane şekerli kurabiye tarifi
Naneli kurabiye nasıl yapılır
Olips nane şekerli kurabiye tarifi
     Evde yenmeden kalmış nane şekerleri ile ne yapabilirim diye düşünürken, aklıma şekerleri kurabiye içinde değerlendirmek geldi.Olips naneli şekerin yaklaşık yarım paketini havanda döverek kullandım ve hamura biraz da nane aroması ekledim.After Eight tadındaki bu değişik kurabiyeyi biz beğendik, siz de nane ferahlığında, çikolata tadında, her ısırışınızda ağzınıza çıtır çıtır nane şekeri parçaları gelen bu kurabiyelerden yapmak isterseniz;
Malzemeler:
  • 150 gram tereyağı 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri 
  • 1 adet yumurta 
  • 4 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım çay bardağı ince kıyılmış taze nane 
  • 1 çay bardağı bitter damla çikolata
  • 50 gram Olips naneli şeker 
  • 1 tatlı kaşığı nane aroması

Yapılışı:
  • İnce kıyılmış taze nane yaprakları pudra şekeri ile ovulur.
  • Nane şekerleri havanda dövülür.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağ, yumurta ve diğer malzemeler karıştırılarak hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri örtülüp, dinlendirilir.
  • Hafif unlanmış tezgahta merdane ile bir parmak kalınlığında açılır.
  • Kalıpla kesilip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında, 20 - 25 dakika kadar pişirilir.

10 yorum:

  1. Ne güzel bir fikir. Kışın da mis gibi nane ne iyi olur. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. farklı bir tarif.. teşekkürler paylaşımınıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma geleni denemek isteyince böyle farklı tarifler çıkıyor :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  3. After eight e bayılırım. Bu kurabiye tam kahve yani olmuş bence.eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Benim ki de after eight arayışıydı zaten :) Sevgiler.

      Sil
  4. Nane aromasının hoş olacağını düşünüyorum. Yaratıcılığınızdan dolayı kutluyorum sizi, elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaratıcılıktan ziyade, değişik tatlar arayışı diyelim :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  5. Merhaba,
    Ne kadar farklı bir tarif, elinize sağlık, merak ettim açıkçası.
    Bu arada ben de beklerim, sevgiler...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı denemelerde bulunmayı seviyorum :) Gelirim tabii, sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...