25 Ocak 2016 Pazartesi

LİMONLU CHEESECAKE

Limonlu cheesecake tarifi
Limonlu cheesecake nasıl yapılır
Aspirli cheesecake nasıl yapılır
Cheesecake tarifi
     Geçen gün bir arkadaşım cheesecake tarifi sorunca farkettim ki, arşivimde hemen her gün fotoğraflarını görüp kanıksayarak, paylaştığımı sandığım çok sayıda cheesecake varmış ama onları meğer sadece ben görüyormuşum :) Mevsim meyveleriyle sık sık cheesecake yapmama rağmen nedense paylaşmamışım. Limonlu lezzetleri seven herkesin seveceğini düşündüğüm bu cheesecake için, rengi daha sarı olsun diye yalancı safran da denilen aspiri çok az sıcak suda bekletip, süzerek suyunu kullandım.
Malzemeler:
  • 2 paket yulaflı bisküvi 
  • 100 gram tereyağı 
  • 500 gram labne 
  • 200 ml süt kreması 
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 3 adet yumurta 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 adet limonun kabuğu 

  • 2 adet limonun suyu 
  • 1 adet limonun kabuğu
  • 1 çay bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı su 
  • 1, 5 yemek kaşığı buğday nişastası 
  • 1 tatlı kaşığı safran veya aspir  
  • Yarım çay bardağı sıcak su
Yapılışı: 
  • Bisküviler mutfak robotunda un haline gelene kadar parçalanır.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağ bisküvi kırıntıları ile iyice karıştırılır.
  • Yağlı kağıt serilen 24 santim çapındaki kelepçeli kalıba karışım iyice bastırılarak yayılır. 
  • Kelepçeli kalıp buzdolabında 10-15 dakika kadar bekletilir.
  • Labne peyniri süzgece alınıp, suyu iyice süzdürülür.
  • Labne peyniri, süt kreması ve toz şeker mikserle katılaşana kadar çırpılır.
  • Yumurtalar karışıma birer birer kırılarak çırpmaya devam edilir.
  • Mısır nişastası, limon kabuğu rendesi  ve vanilya da eklenerek çırpılır.
  • Karışım buzdolabından çıkartılan bisküvili tabanın üzerine dökülür.
  • Pişerken üzerinin çatlamaması için, fırına dayanıklı küçük bir kabın içine su konularak kelepçeli kalıbın yanına yerleştirilir.
  • Kelepçeli kalıpta fırına konulup, önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirilir.
  • Fırın soğuyana kadar fırın kapağı hafif aralık bırakılarak cheesecake içinde bekletilir.
  • Limon kabuğu rendelenip, limonlar sıkılır. 
  • Bir tatlı kaşığı kadar aspir, yarım çay bardağı sıcak su içinde bekletilip; rengi çıkınca süzülür.
  • Nişasta suyla açılıp, şeker, limon suyu ve kabuk rendesi de eklenerek muhallebi gibi pişirilir.
  • Pişmeye yakın renk vermesi için, aspirli su karıştırılır.
  • Renginin çok sarı olması istenmezse aspir kullanmaya gerek olmadan doğal renginde de bırakılabilir.
  • Soğumuş olan cheesecake üzerine henüz ılık haldeki sos dökülüp, düzgünce yayılır.
  • Buzdolabında en az 4 - 5 saat veya bir gece dinlendirilir.
  • Buzdolabında iyice donduktan sonra servise yakın kelepçeli kalıptan çıkarılır.
  • Servis tabağına alınır.

38 yorum:

  1. Unutuyor insan bazı resimleri tarifleri:) Çok güzel olmuş rengi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal hali yeterince sarı olmayabilir diye düşünüp biraz aspir kullandım.Çok teşekkürler...

      Sil
  2. Harika görünüyor, ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  3. Daha önce krema yerine süzme yoğurt ile denemiştim, sorasında ise kremayla deneyeceğim dedim, bir daha ki sefere sizinkine benzer yapmayı hedefliyorum nefis görünüyor ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı süzme yoğurtla, tatlı lorla ve kremayla da yapıyorum bence hepsi ayrı bir lezzet, bir de arşivde unutmayıp paylaşsam :) Çok teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  4. Çok zor geliyor bu tarif bana ://
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın zor değil, sadece anlaşılabilir olsun diye tarifi ben biraz uzun yazmışımdır :)

      Sil
  5. ay nefis görünüyor, deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Bade ve kardeşi de beğenir :) Kolay gelsin, sevgiler.

      Sil
  6. ellerinize sağlık ,harika görünüyor ...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Üzerindeki limon çiçeğini de pek sevdim.. Zaten kokusuna da bayılırım..:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, gerçekten bir tek çiçeğin kokusu bile inanılmaz derecede yoğun ve güzel :) Sevgiler.

      Sil
  8. Harika görünüyor benim yapabileceğim bir tarif en kısa sürede deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılış aşamalarını olabildiğince açık tarif etmeye çalışıyorum,bence de yapabilirsiniz.Şimdiden kolay gelsin :)

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor bir de sizin tarifinizle deneyeceğimmm...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık bir cheesecake canavarı olarak bayıldım rengine 💕💕💕
    Fotoğrafını çektiğim ve yazılmayı bekleyen o kadar tarif varki bende de 😄😄 Rengi de görüntüsüde harika olmuş 😘😘😘
    Sevgiler Nergis ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel bir temizlik gerekiyor Fatma'cığım, fotoğraflar bir yanda tarifler bir yanda nasıl çıkacağız bu işin içinden bakalım :) Çok teşekkürler canım, sevgiler.

      Sil
  11. Ellerinize sağlık ne kadar güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cheesecakelerin görüntüsünü de tatlarını da seviyorum, çok hafif oluyor hem tatlı hem pasta :) Çok teşekkürler.

      Sil
  12. nefis olmuş ben sadesini yapıyorum ama bu da harika görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her hali güzel gerçekten :) Sizin de elinize sağlık.

      Sil
  13. Nergis'cim bana getirdiğin limonlu cheese cake 'de vardı. O da çok güzeldi. Hatırlatmak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun bir süre paylaşım yapmayınca tarifler öyle birikmiş ki, arşivin içinden çıkmak çok zorlaştı artık Sibel'ciğim :)

      Sil
  14. Limonlu tatlıları çok seviyorum. Aspire tadını etkiliyor mu merak ettim. Görüntü çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadında bariz bir fark olmadı Sevilay'cığım, çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  15. ben cheesecake'i limonlu seviyorum..elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekşi tatlar tadını dengeleyince bence de daha güzel oluyor.Limonlu, karadutlu, vişneli hepsi güzel :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  16. şekli süper tadı da ekşi tatlı olsa gerek elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ekşi tatlı tatları daha çok seviyorum daha hafif oluyor :) Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Çok severim,nefis görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Tariflerinizi çok beğendim. Sitemizde düzenlediğimiz bloglara özel çekilişe katılmak isterseniz siteme beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize çok teşekkürler ama yarışmalara ve çekilişlere katılmıyorum :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...