6 Ocak 2016 Çarşamba

SİYAH PİRİNÇ PİLAVI

Siyah pirinç pilavı tarifi
Siyah pirinç pilavı nasıl yapılır
     Siyah pirincin özellikle vegan ve vejetaryen beslenenler için magnezyum, antioksidan, lif ve mineral yönünden çok zengin olduğunu ve faydalarını okuyunca, ara sırada olsa sofralarımızda yer vermek gerekir diye düşünüp, bu defa siyah pirinç pilavı yaptım.Farklı görünümü ile ilgimi çeken bu pirince daha önce yabancı yemek sitelerinde genellikle garnitür olarak rastlıyordum. Siyah pirinç; antik çağlarda Çin'de çok az yetiştiğinden ve sadece imparatorların yemesine izin verildiğinden bir adı da ''Yasak Pirinç''miş, şimdilerde Edirne'de de yetiştirilmeye başlanan bu pirincin farklı ürünleri denemeyi sevenlerin ve siyah pirincin faydalarından yararlanmak isteyenlerin sofralarında yer alacağını düşünüyorum.
Malzemeler: 
  • 1 su bardağı Karra siyah pirinç 
  • 2,5 su bardağı su 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Siyah pirinç yıkanıp, süzülür.
  • Kaynar tuzlu su içinde yarım saat ıslatılır.
  • Zeytinyağı konulmuş tavada süzülen pirinçler bir kaç defa çevrilerek kavrulur.
  • Kaynar su eklenip, tavanın kapağı kapalı olarak kısık ateşte pilav suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Ocağın altı kapatılıp, pilavın üzerine kağıt havlu örtülerek demlenmeye bırakılır.

4 yorum:

  1. Çok merak ediyorum tadını.. lezzeti beyaz pirinçle aynı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hemen aynı, çok bariz bir fark yok bence ama vitamin değerleri denilene göre daha fazlaymış :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım. yeminle sofraya koyduğum anda anne pilavı nasıl yaktın diye sorarlar:)))) şaka bir yana tadını merak ediyorum daha önce de tanıtmıştın bizere ama hiç bir yerde göremedim bu pirinçten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice'ciğim dibi tutan pilavları hiç bozuntuya vermeden siyah pirinçten yapıldı diye sofraya getirebiliriz o zaman :) Migroslarda satılıyordu ama başka yerde var mı bilmiyorum.Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...