27 Eylül 2012 Perşembe

GEÇMİŞ OLSUN KURABİYELERİ

Şeker hamurlu kurabiye tarifi
Geçmiş olsun kurabiyeleri nasıl yapılır
     Doğum günü, yılbaşı gibi mutlu günlerde ya da hasta ziyaretlerinde biraz moral olsun diye yakınlarımıza kurabiyeler yapıp götürmeye çalışıyorum.Gerçi çoğu zaman son anda haberim olup acele ile yaptığımdan, fotoğraflarını bile çekemeden götürüyorum.Fotoğraflarını çekebildiğim bu kurabiyeleri eşimin teyzesi için yaptım.Yaz aylarını, sağlık sorunlarıyla operasyonlarla geçirdi, sıkıntılı günler yaşadı.Aslında teyze demek biraz garip geliyor, çünkü yaşı nerede ise bize yakın ama aile arasında ağız alışkanlığı işte, o bizim Gülser Teyzemiz.Bu kurabiyeler onun için; geçmiş olsun, sağlıkla, nice mutlu günlere... 

Malzemeler:
  • 250 gram tereyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 4 su bardağı un
  • 1 su bardağı buğday nişastası 
  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 

Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında ki tereyağı diğer malzemeler eklenip, yumuşak bir hamur yapılır.
  • Üzeri örtülerek yarım saat dinlendirilir.
  • Hamur unlanmış tezgahta merdane ile üzerine yağlı kağıt serilerek yarım santim kalınlığında açılır.
  • Kalıpla kesilen hamurlar, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında, üzeri pembeleşene kadar pişirilir.
  • Pişen kurabiyeler soğuyunca tepsiden alınır.
  • Şeker hamuru ile istenen şekilde süslenir. 

13 yorum:

  1. Bende sizin gibi yapıyorum.Geçmiş olsun,kutlama, güle güle oturun kurabiyeleri yapıp, keyfini çıkartıyorum.İnsanın el emeğini götürmesi kadar , ne keyif verebilir ki,hepsi çok zevkli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ıhlamurcum,götürdüğümüz yerlerde yüzler bir an bile gülüyorsa,ne mutlu bize :)

      Sil
  2. İnsan bunları yemeye kıyamaz. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş harika çok beğendim.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pembe Kekik'ciğim,Beğenmene sevindim.Sevgiler.

      Sil
  4. Nergis bence sen bir ressamsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özlemaki,eskiden resim yapardım ama uzun zamandır yapmıyorum,ben de böyle vakit geçiriyorum işte :)

      Sil
    2. nasıl biliyorum! herkes deniyor ama seninkiler çoook farklı ama çok!

      Sil
    3. Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...