2 Mart 2014 Pazar

HAŞHAŞLI KALP ÇÖREK

Haşhaşlı çörek tarifi
Haşhaşlı çörek nasıl yapılır
Mayalı çörek tarifi
     Öncelikle görüntüsünü beğendiğim, yapılışı çok kolay bu çöreklerin içine ben çok tatlı olmasını istemediğim için, zeytinyağı ile incelttiğim haşhaş ezmesi sürdüm.Siz isterseniz, bu tarifi önceden yapmış olan blogger arkadaşlarım gibi tahinli, cevizli, tarçınlı, toz şekerli, nutellalı hatta istediğiniz bir reçeli sürüp katlayarak da yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 3,5 su bardağı un 
  • 1,5 çay bardağı toz şeker 
  • 50 gram eritilmiş tereyağı 
  • 1 adet yumurta 
  • 1 paket instant maya 
  • 1,5 çay bardağı ılık süt 
  • 3 yemek kaşığı haşhaş ezmesi 
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı 
Yapılışı:
  • Haşhaş ezmesi ve zeytinyağı hariç, diğer malzemeler yoğurulup, çok az ele yapışan yumuşak bir hamur yapılır.
  • Oda sıcaklığında üzeri örtülerek bir saat mayalandırılır.
  • Bezelere ayrılıp, her beze çok az unlanmış tezgah üzerinde yaklaşık 15-20 santim çapında açılır.
  • Üzerlerine zeytinyağı ile inceltilmiş haşhaş ezmesi sürülür.
  • Rulo halinde sarılan hamurun iki ucu birleştirilir.
  • Rulo yan çevrilip, ucundan bir iki santim kalacak kadar bıçakla kesilir.
  • Kesilen yer ayrılıp, iki ucu yana çevrilerek kalp şekli verilir.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı dizilir.
  • Önceden 180 derece ısıtılmış fırında, 25-30 dakika kontrol edilerek pişirilir.

4 yorum:

  1. Selamlar, bayıldım ben bunun şekline, tarifini aldım, yarın kurs arkadaşlarıma yapıcam, inşallah tuttururum, yaşmaya kullansam da aynı etkiyi verir mi acaba, instant maya denemelerim hep başarısız olmuştur, kabarmaz nedense,
    Teşekkürler paylaşımın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hobistanya.Aslında instant maya daha kolay geliyor bana ,umarım başarılı bir sonuç elde edersiniz,kolay gelsin .Sevgiler.

      Sil
  2. Elinize sağlık çok güzel bir şeki olmuşl sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçi şekil bana ait değil,pek çok arkadaşımın denediği bir tarif ama teşekkür ederim.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...