1 Şubat 2015 Pazar

CARAMBOLA ( YILDIZ MEYVESİ ) REÇELİ

Carambola reçeli tarifi
Karambola reçeli nasıl yapılır
Star fruit reçeli tarifi
Yıldız meyvesi reçeli tarifi
     Ülkemizde henüz satıldığını görmesem de gittiğim yerlerden carambola gibi değişik meyveler, sebzeler alıp değişik tariflerde kullanmayı seviyorum.Enlemesine kesildiğinde yıldız şeklinde olduğundan yıldız meyvesi olarak da bilinen carambola meyvesi genellikle kokteyl ve salatalarda dekoratif olarak kullanılsa da, ben bir de reçelini yapmayı düşündüm.
Malzemeler:
  • 2 adet carambola ( yıldız meyvesi ) 
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1,5 su bardağı su 
  • Yarım limonun suyu 
  • 2 adet yıldız anason 

Yapılışı:
  • Toz şeker, yıldız anason ve su derin bir tencereye alınır.
  • Oluşan köpükler alınarak kısık ateşte kıvam alana kadar kaynatılır.
  • Enlemesine kesilmiş yıldız şeklindeki meyvelerde eklenip, biraz daha kaynatılır.
  • Ocaktan indirmeye yakın limon suyu veya bir parça limon tuzu eklenerek bir iki taşım daha kaynatılıp, ocaktan alınır.

27 yorum:

  1. Nergis'cim,bayılıyorum sana.Hep farklı,hep çalışkan,hep özgün...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalp kalbe karşıymış Ihlamurcum, çok teşekkür ediyorum.Sevgilerimle.

      Sil
  2. süper olmuş. Ne kadar değişik.. ELLERİNİZE EMEKLERİNİZE SAĞLIK.
    Yıldız çiçeği reçeli harika..
    g+plus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gördüğüm meyveye, sebzeye reçel olur mu gözüyle bakınca arada değişik şeyler de çıkıyor :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  3. Hoş görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık yine değişik bir meyve:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir meyve bulunca dayanamadım Hatice'ciğim :) Sevgilerimle.

      Sil
  5. Çok ilginç bir meyveymiş hiç görmedim Karambolayı nereden bulabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yurt dışından almıştım ama yorumlardan anladığım kadarı ile kivi gibi o da yetiştirilmeye başlanmış, belki de yakında yaygınlaşır.Sevgiler.

      Sil
    2. Teşekkürler Türkiye'de yetiştirilsin de deneyelim :) sevgiler benden ♥

      Sil
  6. ilk defa duyuyorum yıldız meyvesi reçelini ,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa yaptım, meyve değişik olunca denemek istedim.Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  7. Bilgi için teşekkür ederim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Çok enteresan.. Meyveyi de reçelini de ilk defa duyuyorum. Zaten bu konuda çok özgünsün:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyveyi biliyordum da reçelini olur mu diye ben de ilk defa denedim Şeniz'ciğim, çok teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  10. ne kadar güzel görünüyor bayıldım

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık bu meyveler artık marketlerin sebze bölümünde özel dolaplarında satılıyor..Ben aldığımda reçelini yapmak hiç aklıma gelmemişti tadı nasıl oldu merak ettim şimdi..Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarda yazıldığına göre artık yetiştirilmeye başlanmış ama İzmir'de satıldığını görmedim.Tadı reçel de daha güzel oldu :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Benim kullandığım meyve çok olgun değildi belki de onun için çok belirgin, tarif edilebilecek özgün bir tadı yoktu ama değişik reçeller denemek isteyince malum patlıcandan bile reçel oluyor :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...