4 Şubat 2016 Perşembe

DAMLA SAKIZI DOLGULU NANELİ ÇİKOLATA

Ev yapımı naneli sakızlı çikolata tarifi
Ev yapımı After Eight Çikolata nasıl yapılır
Nane dolgulu çikolata tarifi
Naneli damla sakızı reçelli çikolata tarifi
     After Eight diye bilinen, içi nane dolgulu çikolatalar ve içi değişik likörlerle dolu çikolatalar ne zaman yurt dışına çıkılsa, mutlaka aldıklarım arasındadır yada eş dost sevdiğimi unutmaz hediye olarak bu çikolatalardan getirirler. Henüz içi likörlü olanlardan yapmayı denemedim :) ama nane dolgulu olanlar evde de yapılabilir gibi geldiğinden az da olsa denemek istedim.Çok kısa zamanda yaptığım için şekilleri istediğim kadar düzgün olmadı ama hem acele, hem ilk deneme olunca bu kadar yapabildim.Aslında ölçü biraz da yapmak istediğiniz miktara göre değişse de, ben dışı için büyük paketler halinde aldığım bitter çikolatadan eriterek ve iç dolgusunu da sakız reçeline havanda dövdüğüm nane şekerlerini ve bir iki damla nane aromasını ekleyerek hazırladım.Orjinaline göre biraz daha tombul ve büyükçe çikolata dilimleri olsa da, kahvenin yanında After Eight çikolatanın  yerini almış oldu :)

Malzemeler:
  • 250 gram kadar bitter çikolata 
  • 5 adet Olips nane şekeri 
  • 2-3 yemek kaşığı sakız reçeli 
  • Bir kaç damla nane aroması
  • Pişirme kağıdı 

Yapılışı:
  • Bitter çikolata kesme tahtası üzerinde küçük parçalara ayrılır.
  • Derin bir kaba su konulup, kaynatılır.
  • Çikolata parçaları da başka bir kaba konulup, kaynayan su dolu kabın üzerine oturtulur.
  • Arada karıştırılarak, çikolatalar suya hiç değdirilmeden benmari usulü eritilir.
  • Eriyen çikolatanın yarısı pişirme kağıdına ince uzun şeritler halinde yayılır.
  • Kareler oluşturacak şekilde kürdanlar konulur.
  • Nane şekerleri dövülüp un haline getirilir. 
  • Sakız reçeli, nane şekerleri ve nane aroması da karıştırılarak iç dolgusu hazırlanır.
  • Kağıda yayılan çikolata donduktan sonra naneli iç dolgusu çikolatanın üzerine kenarlarından çok az boşluk bırakılarak konulur.
  • Kalan eritilmiş çikolata da dolgunun üzerini kapatacak şekilde yayılır.
  • Hafif donmaya başlayıp, kesilebilecek kıvama gelince  bıçakla kare kare dilimlenir veya kürdanlar çekilip çıkartılır.
  • İyice donduktan sonra ayrı bir kaba alınır.

22 yorum:

  1. Merhaba,
    Ellerine emeğine sağlık ablacım. Nefis görünüyorlar. After Eight seven biri olarak mutlaka deniycem. Sevgiler kucak dolusu :)

    YanıtlaSil
  2. Çikolatalar gel beni ye diyor;) ellerinize sağlık..Ne güzel denemeler yapıyorsunuz:))

    YanıtlaSil
  3. Açıkçası bunu tatmayı çok isterdim baya bir merak ettim tadını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ikram etme şansımızda olsa değil mi :)

      Sil
  4. O çikolatalara ben de bayılırım. Ne hoş tarifleriniz var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Saadet hanım'cığım :)

      Sil
  5. Ne kadar şık bir görünümü var:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biraz daha zaman ayırabilseydim daha düzgün olabilirdi ama en azından tadı güzeldi :) Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Bu ne büyük bir buluş süper olmuş valla, ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ama ben kullanılan malzemeleri benzetmeye çalışarak After Eight çikolatadan kopya çektim :) Yani o buluşu benden çok önce yapmışlar :)

      Sil
  7. Hiç görmediğim, duymadığım bir tarif. Çok yaratıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum.After Eight çikolata olmadığında idare eder :)

      Sil
  8. ellerinize sağlık çikolatanın her türlüsünü seviyoruz sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sormayın :) Aslında tatlı çok aramam ama çikolata bir başka :)

      Sil
  9. Ne güzel elinizden çok güzel tarifler çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik denemelerde bulunmayı seviyorum, beğeniyorsanız ne mutlu bana :) Çok teşekkürler.

      Sil
  10. çok başarılı olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da fena olmadı :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  11. After eight çikolatanın aslında damla sakızı aroması varmı acaba yoksa sadece nane aromasımı var yedim ama kaç kez şuan anımsayamadım. Bu tarif çok güzel Bi tarif denemek isterim yakın zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. After eight çikolatanın sadece nane aroması var sanıyorum ama ben dolgu da kullanmak zorunda olunca damla sakızını seçtim :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...