25 Temmuz 2012 Çarşamba

BÖRÜLCE SALATASI

Börülce salatası tarifi
Börülce salatası nasıl yapılır
Domates soslu börülce salatası tarifi
     Ege bölgesinin en kuzeyinden güneyine kadar vazgeçilmezi, enginar  gibi en fazla tüketilen, en önemli sebzelerinden biri sanıyorum börülcedir. Hatta eşim, kardeşim ve pek çok kişi için börülceyi ilk sırada bile sayabiliriz.Yıllarca börülce bilinmeyen, satılmayan yerlerde yaşayınca her tatil dönüşü dondurucuya koymak için bir çuval börülce alıp dönüş yoluna öyle çıkardık. Döndüğümüzün ertesi günü işe başlayacağımızdan ben yol boyunca o bir çuval börülceyi ayıklarken, Ege'den ne kadar uzaklaştığımızın farkına varmazdım. Biraz börülceyi çok tükettiğimizden, biraz da o yıllardan kalma bir alışkanlık olsa gerek halen az miktarda börülce alamıyoruz :) Bizim evde ana öğün olarak tüketildiğinden ben fazla miktarda yapıyorum ama salata veya meze olarak yapılacağında tarifleri bir kilograma göre vermek daha doğru olur sanıyorum.
Malzemeler: 
  • 1 kilogram börülce  
  • 2 litre su 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 2-3 adet domates 
  • 3-4 diş sarımsak  
  • Tuz   
Yapılışı:
  • Börülcelerin uç kısımları elle kopartılıp, ayıklanır.
  • Uzunluğuna göre iki üç parçaya bölünür.
  • Derin bir tencerede, bol kaynar suda karıştırmadan parçalamadan, yumuşayana kadar haşlanır.
  • Üzerinde biriken köpükler ara sıra alınır.
  • Haşlanan börülceler, süzgeçte süzülüp, soğuk sudan geçirilir.
  • Servis tabağına alınır.
  • Domateslerin altı  bıçakla + işareti şeklinde kesilip, sıcak suyun içine atılır.
  • Sıcak suyun içinde biraz bekletilip, çıkarıldıktan sonra kabukları soyulur.
  • Domatesler iyice ezilip, tuz ve dövülmüş sarımsaklarla karıştırılır.
  • Servis tabağına alınan börülcelerin üzerine domatesli sos dökülüp, zeytinyağı gezdirilir.
  • İstenir ise limon suyu da eklenebilir. 

2 yorum:

  1. Merhabalar sayfanızı dolaştıkça sanki kendimi görüyorum hele hele börülce konusu sanki beni anlattınız bizde özellikle doğu görevindeyken börülce nedir bilmezler çuvalla götürürdüm merak ettim Bergama lımısınız acaba çığırma tarifiniz benimle aynı ben bergama lıyımda iyi günler diliyorum Gelibolu dan selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bergamalı değilim ama gene de coğrafi olarak çok yakınız, Burhaniye'liyim :) Umarım siz de dönüp dolaşıp memlekete ulaşmışsınızdır :) İzmir'den çok selamlar...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...