15 Aralık 2014 Pazartesi

ISPANAKLI MİNİ BÖREK

Ispanaklı börek tarifi
Ispanaklı börek nasıl yapılır
Hazır yufkadan börek tarifi
     Sadece iki adet hazır yufka ile yaptığım, minik puf puf poğaça görüntüsündeki bu böreklerin iç malzemesini ben önceden haşlayıp, suyunu sıkarak buzdolabında beklettiğim ıspanaklara lor ekleyerek hazırladım.Siz isterseniz mini böreklerinizi patatesli veya sadece peynirli olarak da yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 2 adet yufka 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay bardağı süt
İç Malzemesi:

  • 1 kilogram ıspanak 
  • 500 gram lor 
  • 1 çay kaşığı karabiber 
  • 1 çay kaşığı tuz 
Üzerine:
  • 1 adet yumurtanın sarısı
Yapılışı: 

  • Yufkanın biri tezgaha yayılır.
  • Zeytinyağı ve süt karışımı ile her yeri yağlanır.
  • İkinci yufka da üzerine yayılıp, onun da her yeri zeytinyağı süt karışımı ile yağlanır.
  • Yufka önce dörde bölünür.
  • Her parça tekrar sekiz parçaya bölünerek toplamda otuz iki adet parça kesilir.
  • İç malzemesi hazırlanıp, böreklerin içine konulur. 
  • Üçgen parçaların kenarları içe kıvrılıp, biraz gevşek olarak sarılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Üzerine yumurta sarısı biraz yağla inceltilip sürülür, çörek otu serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.

4 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülten hanımcığım, sevgiler.

      Sil
  2. Bende Su ve sıvı yağ karışımı sürüyorum..Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eskiden böreklerde süt, yoğurt, yumurta kullanıyordum ama oğlum yemeyince sadece su ve zeytinyağı karışımı sürmeye başladım.Bu hali daha çıtır çıtır oluyor, böyle de devam ediyorum Şeniz'ciğim :) Çok teşekkürler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...