25 Kasım 2019 Pazartesi

AYVA ŞERBETİ

Ayva Şerbeti Tarifi
Ayva Şerbeti Nasıl Yapılır
Malzemeler: 
  • 2 adet ayva 
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1 litre su 
  • 2-3 adet karanfil 
  • 1 adet tarçın çubuğu 
  • 1 tutam hibiskus çiçeği
  • 1 adet limonun suyu

Yapılışı:
  • Ayvaların çekirdekli kısımları çıkartıldıktan sonra irice parçalara bölünür.
  • Diğer malzemelerle birlikte tencereye alınıp, ayvalar iyice yumuşayıp, renk alana kadar kısık ateşte kaynatılır.
  • Limon suyu da eklenip, bir taşım daha kaynatıldıktan sonra ocaktan alınır.
  • Soğuyunca önce süzgeçten sonra da tülbentten geçirilerek sürahiye alınır.
  • Şeker oranı damak zevkinize göre ayarlanıp, gerekirse su ilave edilip karıştırılır.

6 yorum:

  1. Çocuklar için nefis tarif. Biz dışarıdan meyve suyu almadığımızdan böyle tarifleri uyguluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de meşrubat da meyve suyu da almıyoruz.En iyisi kendi yaptığın, en azından içine ne koyduğunu biliyorsun :)

      Sil
  2. Ayvanın kendisini de tatlısını da çok severim. Şerbeti hiç denemedim. Rengi gayet güzel görünüyor. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerbetini de beğeneceğinizi umuyorum, çok teşekkürler...

      Sil
  3. Ayvaları kaynatıp blendirden geçidiken sonra, tekrar şekerle kaynatıp, sıcak sıcak kavanoza doldurup kapağını kapatıyorum.Uzun süre dayanıyor. Açtığım zaman buzdolabında muhafaza ediyorum. Meyva suyu olarak ,kekler de (iki yemek kaşığı kadar )kullanıyorum.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...