7 Mayıs 2015 Perşembe

AKASYA ÇİÇEĞİ ŞERBETİ

Akasya Çiçeği Şerbeti Tarifi
Akasya Çiçeği Şerbeti Nasıl Yapılır
Şerbet Tarifleri
Malzemeler:
  • 200 gram ayıklanmış akasya çiçeği 
  • 5 yemek kaşığı toz şeker 
  • 6 su bardağı içme suyu 
  • 1 adet limonun suyu 
Yapılışı: 
  • Akasya çiçeklerinin sadece taç yaprakları ayıklanıp, yıkanır.
  • Limon suyu ile ovularak, üzeri streçlenip bir gece bekletilir.
  • İçme suyuna toz şeker eklenip, bir tencerede şeker eriyene kadar kaynatılır.
  • Limon suyu ile ovulmuş çiçekler de tencereye eklenir.
  • Bir iki taşım kaynatılıp, ocaktan alınır.
  • Soğuyunca süzülüp, kapaklı bir sürahiye alınır.
  • Şeker ve su oranı damak zevkinize göre arttırılıp, azaltılabilir.
  • Buzdolabında bekletilip, servis edileceği zaman istenirse buz eklenir.

35 yorum:

  1. hiç duymamıştım ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmanlılar döneminde bile yapılan şerbetlerdenmiş Sibel hanımcığım.Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  2. Anneannemin bahçesinde de vardı bir tane koskocaman. Şu an sanki çiçeklerinin kokusu geldi burnuma.Tarif şahane ama şimdi nerede bulacağız akasyayı:(( Yine de teşekkürler❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akasya ağacı bildiğim kadarı ile pek çok yerde yetişiyor ve şimdi de çiçekleri üstündeyken şerbet yapmanın tam zamanı :) Etrafınıza baksanız bir akasya ağacına rastlarsınız diye düşünüyorum, zaten kokusu da bulmanıza yardımcı olur :) Ben teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  3. Of of çocukluğuma götürdün Nergis 'ciğim .Bugün dostlarla piknikdeydik akasya dallarından birkaç çiceği ağzımıza atıverdik ,aynen çocukluğumuzdaki gibi...Şimdi burada şerbetini görmek ne güzel ,yine bilmediğim ,içmediğim bir tat .Hemen denemek isterim ;emeklerine sağlık ,teşekkürler .Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk yıllarımızda yiyecek alternatifleri mi azdı acaba; akasya çiçekleri, hanımeli çiçekleri, asma filizleri neler neler yerdik şimdi çocukların yediği şeylere bakınca düşünüyorum da daha sağlıklı şeylermiş aslında :) Akasya çiçekleri henüz üzerindeyken deneyin, umarım beğenirsiniz.Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  4. merhaba ,bu sabah okula giderken bir akasya ağacının yanından geçerken kendi kendime Nergis hanım kesin bunun da şerbetini yapmıştır dedim,şimdi sizin tarifi görünce bir dilek tutsaydım keşke dedim:)) ellerinize sağlık.. çok ferah bir şerbet olduğundan eminim,hemen çiçekleri toplayıp denemeli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi hayal kırıklığına uğratmadığıma sevindim :) Akasya kokulu, soğuk soğuk ferah bir şerbet oldu gerçekten, umarım beğenirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil
    2. Nergis hanım dün gece çiçekleri söylediğiniz gibi yapıp bırakmıştım dolaba bu sabah da şerbeti kaynattım, nasıl güzel bir lezzet oldu.. Harika.. Çok sevdim, bu güzel tarif için çoook teşekkürler.. Sevgiler

      Sil
    3. Çok sevindim beğendiğinize, afiyet olsun.Ben birazını da limon ve şekerle ovup, streçleyerek derin dondurucuya koydum, yazın şerbet yapmakta kullanacağım.Sevgilerimle.

      Sil
    4. aaa bu da süper fikirmiş:) çiçekleri bitmeden dondurucuya atılabilir.Çok teşekkürler,sizden çok şey öğreniyorum,harikasınız..

      Sil
  5. tadını merak ettim ,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akasya kokulu şerbet tadında :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  6. Hiç yapmamıştım denemek isterim tadını da merak ettim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağaçların çiçekleri henüz dökülmeden deneyebilirsiniz ve umarım beğenirsiniz.Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  7. Yaptıkların için seni özellikle kutluyorum arkadaşım sayende o kadar çok ilk le tanıştım ki bu da onlardan biri. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice'ciğim, canım çok teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  8. Tadını gerçekten merak ettim, ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bir bardak ikram edebilsem ama maalesef o olanağımız henüz yok :) Tat tarif etmekte ne zor değil mi, akasya kokulu şerbet tadında diyebilirim :) Sevgilerimle.

      Sil
  9. Hiç bilmediğim, hiç tatmadığım, hiç görmediğim tatları öğreniyorum sayenizde, ellerinize sağlık.
    Peki tam olarak tadı nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog dünyasında herkes birbirinden bir şeyler öğreniyor, ben de size teşekkür ederim :) Tat tarifi zor olmakla birlikte soğuk olarak içildiğinde ferahlatıcı ve kokusu çok ön planda bir içecek diyebilirim.Bir dal akasya çiçeği bile bulsanız deneyebilirsiniz aslında.

      Sil
  10. İlk kez duydum,çok ilginç. Yapmaya kalksam becerebilir miyim acaba :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık,bende hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok eski şerbetlerimizden biri ama maalesef son yıllarda gazoz almak daha kolay geldiğinden bu tariflerimiz unutuluyor.Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  12. Çok güzel şerbetler içecekler öğreniyorum sayenizde..:) Ellerinize ağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz.Öğrendiklerimizi paylaşalım ki, önümüzdeki sıcak günlerde değişik şerbetler yapılsın ve eski tariflerimiz unutulmasın :) Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Akasya ve geçen mor salkım şurubu da yapmıştınız. Denemek isterim, çok güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek bulabilirseniz bence de deneyin, umarım tadını da beğenirsiniz.Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  14. Hiç duymamıstımm umarım tadıda çok güzeldir. Lezzet Tramvayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akasya kokulu güzel bir şerbet oldu, teşekkür ederim.

      Sil
  15. hem reçel hem de şerbet yapmak hayaliyle bahçedeki akasyalardan elimi kolumu yırta yırta yarım kova çiçek topladım ama sadece taç yapraklarını ayıklamak bir ömür sürer acaba saplarıyla birlikte yapsam şekeri heba eder miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef biraz zahmetli bir iş olacak ama sadece taç yapraklarından yapılıyor, kolaylıklar dilerim :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...