30 Mayıs 2015 Cumartesi

ÇİKOLATALI MOZAİK PASTA

Çikolatalı mozaik pasta tarifi
Çikolatalı mozaik pasta nasıl yapılır
Bisküvili pastalar
     Çoğu zaman hiç bir ölçüye bağlı kalmadan el kararı ile yapıp, buzlukta hazır bekletilebildiği için tercih edilen mozaik pastayı biraz daha farklı çikolatalı pasta kıvamında yapmak isterseniz, benmari usulü erittiğiniz çikolatanın bir kısmını içine, bir kısmını da üzerine dökerek dondurabilirsiniz.Ben çikolatayı sevince, çikolata ölçüm biraz fazla oldu ama siz üzerine dökeceğiniz çikolata miktarını isterseniz azaltabilirsiniz.
Malzemeler:                    
  • 100 gram tereyağı                     
  • 320 gram bitter çikolata (80 gram x 4 adet)             
  • 1 çay bardağı süt                     
  • 3 yemek kaşığı kakao            
  • 3 paket petit beurre bisküvi   
Yapılışı:
  • Derin bir kabın içinde tereyağı eritilir.
  • Süt ve kakao da eklenip, iyice karıştırılır.
  • Bir paket çikolata bıçakla minik parçalar halinde kıyılır.
  • Süt, kakao ve küçük parçalar halinde kırılan bisküviler de eklenip, malzemelerin hepsi karıştırılır.
  • Yağlı kağıt kaplanmış istediğiniz bir kalıba bastırılarak yerleştirilir.
  • Kalan çikolatalar parçalanıp, benmari usulü eritilir.
  • Eritilmiş üç paket kadar çikolata da üzerine dökülür.
  • Çikolata donduğunda muntazam kesilmediğinden bu aşamada dilimlenir.
  • Üstü streç film ile kapatılıp, buzluğa konulur.
  • Katılaşana kadar buzlukta bekletilip, yenileceği zaman çıkartılıp tekrar dilimlenir.

34 yorum:

  1. Nergis, bu görüntü beni öğlen saatinde ziyadesiyle etkiledi:))) şu anda Mopaş'da tadellenin diyetini aramaktayım;))) teşekkürler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bu fotoğraflar bazen tam zamanına denk geliyor ve gerçeğinden daha cezbedici olabiliyor :) Umarım tadellenin diyetini bulmuşsunuzdur, sevgilerimle...

      Sil
  2. mis gibi, bol çikolatalı. Ellerinize sağlık... Nefis lezzetlerinizden biri daha..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, çikolata severler için cazip bir tarif :) Sevgilerimle.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş mozaik pastanız afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  4. Tam kahve içerken pastanızın tarifini okuyunca ,bir boşluk oldu kahvemin yanında.. Özellikle yazın sıcak, soğuk içeceklerin yanına çok yakışacak güzellikte, çok ta sevilen bir pasta. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bir dilim de olsa ikram edebilseydim.Ben de çayın, kahvenin yanına mutlaka bir şeyler olsun isteyenlerdenim, pasta börek sevince biraz da işin bahanesi tabii :) Çok teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  5. Sizin tariflerinize bayılıyorum, bildiğimiz tatlara öyle güzel dokunuyorsunuz ki.. Mozaik pastayı da çikolatayı da çok severim ama ikisini bu şekilde biraraya getirmeyi düşünemezdim, bu tarifinizi de deneyeceğim en kısa zamanda.. Ellerinize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta içine parça çikolatalar ve bütüne yakın fındıklar da koyun, çok daha güzel oluyor :) Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  6. Nefis olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. hep rulo şeklinde katlıyordum bu görüntüye bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yıllarca ya rulo yada piramit şeklinde yaptım ama bu daha bir pasta görüntüsünde olunca son zamanlarda böyle yapıyorum :) Sevgilerimle.

      Sil
  8. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık enfessss bir görüntü.Bir dilim alabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen buyurun :) Çok teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  10. çikolata aşığı biri olarak bayıldım sunum da süper çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçi de, üstü de çikolatalı daha ne olsun değil mi :)

      Sil
  11. görüntü süper elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. işkence gibi :))))

    YanıtlaSil
  13. rulo ya da piramit standart dışı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da değişik bir alternatif :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  14. elinize sağlık güzel bir tarif olmuş...
    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Ben oğlumun doğumgünü için yaptım harika oldu ✌️ Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim :) Oğlunuzun doğum günü kutlu olsun, sevgilerimle.

      Sil
  16. Ellerinize sağlık beni ye diyor 😃yalnız mesela acil misafirler için buzlukta sakliyabilirmiyiz Gamze

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saklayabilirsiniz tabii :) bildiğimiz mozaik pasta gibi servisten bir süre önce buzluktan çıkartıp dilimleyerek servis edebilirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...