18 Mayıs 2015 Pazartesi

ITIR ( MİS ÇİÇEĞİ ) REÇELİ

Itır çiçeği reçeli tarifi
Itır çiçeği reçeli nasıl yapılır
Çiçek reçelleri
     Ege bölgesinde ki hemen her evde, bahçede hatta minicik balkonlarda bile bulunan ıtır çiçeklerinin yaprakları şerbetlerimizde, tatlılarımızda o mis kokusunu vermesi için zaten çok eskilerden beri kullanılıyordu.Çiçeklerine kıyamasam da, o güzel kokulu çiçeğin bir de reçelini denemek istiyordum.Geçen kışı ağır geçiren ve bir gecede yarısından fazlası donan ıtırımın kalan yaprak ve çiçeklerinin birazından da olsa, çok az denemeye karar verdim. Neyse ki, havalar ısınmaya başlayınca ıtır da eskisi kadar sağlıklı olamasa da kendine gelmeye, tekrar toparlanmaya başladı.Itıra eskiler Mis Çiçeği de derdi, gerçekten de şerbetlere, tatlılara verdiği o mis kokusu reçelinde kat kat daha fazla hissedilir oldu :)
Malzemeler:
  • 1 su bardağı dolusu ıtır çiçeğinin taç yaprakları 
  • 10 adet büyük ıtır yaprağı 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1,5 su bardağı su 
  • 1 yemek kaşığı limon suyu 

Yapılışı:
  • Itır çiçeğinin taç yaprakları kopartılıp, su dolu bir kabın içinde bekletilir.
  • Toz şeker ve su derin bir kabın içinde şeker eriyene kadar kaynatılır.
  • Itırın sadece yeşil yaprakları yıkanıp, kurulanıp kaynayan şerbetin içine atılır.
  • Kısık ateşte koyulaşana kadar kaynatılır.
  • Reçel kıvamına gelince içinden yeşil yapraklar kaşıkla süzülerek çıkartılır.
  • Süzülüp, kurulanmış çiçeklerin taç yaprakları ve limon suyu eklenir.
  • Bir iki taşım kaynadıktan sonra ocaktan alınır.

24 yorum:

  1. Çok güzel olmuş.. Saksıda duruyor ıtır çiçeği...Reçelini mi yapsam acaba..:) Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek reçellerini seviyorsanız, çok az da olsa deneyebilirsiniz Nahide hanımcığım.Çok teşekkürler.

      Sil
  2. amanın bu güzelliğin de mi reçeli var:) ellerine sağlık rengi de çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yaptım oldu Hatice'ciğim :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  3. bayılıyorum bu sizin orijinal tariflerinize elinize sağlık :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürle audrey.Kendi kendime denemelerde bulunup, paylaşıyorum beğeniyorsanız ne mutlu bana :)

      Sil
  4. ilk kez duydum desem :) yemek blogları sayesinde pekçok şey öğreniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha önce reçelini duymadım ama çiçek reçelleri serisine bunu da deneyip ekleyeyim diye düşündüm :) Çok teşekkürler.

      Sil
  5. İlk kez görüyorum bu şerbeti ama görselleri çok çekici :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım yorumlar karıştı Filiz hanımcığım, ıtır yapraklarını şerbetlere koku vermesi için kullanıyoruz ama bu defa reçelini denemiştim :) Teşekkürler.

      Sil
  6. İlk kez gördüm reçelini.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce yapan oldu mu bilmiyorum ama ben de ilk kez denedim :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  7. Reçelini ilk kez duyuyorum Nergisciğim:)Tadını çok merak ettim..Denemek isterim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de duymamıştım ama çiçek reçellerini sevince bir de bunu deneyeyim diye düşündüm, nasılsa Ege'de herkesin evinde ıtır vardır, bence de çok az da olsa denemelisin :) Sevgiler.

      Sil
  8. İlk defa ıtır reçeli duydum. Elinize sağlık çok güzel görünüyor. :) Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleneksel reçelleri zaten yapıyoruz bir de böyle denenmeyenleri deneyelim değil mi :) Bu arada mis kokulu bir reçel olduğunu da söylemeliyim :) Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Yeni tatlar denenmeli, yeni tarifler bulmalı ve siz bunu mükkemmel yapıyorsunuz, hayranım size:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ediyorum canım :) Denediklerimden sadece beğendiklerimi paylaşıyorum, yoksa daha ne denemelerde bulunuyorum bir bilseniz :)

      Sil
  10. Hiç duymamıştım gül reçeli gibi görünüyor tadını merak ettim ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapana kadar ben de duymamıştım :) Aslında bütün çiçek reçellerini aynı mantıkla yapıyorum ama bu reçelde farklı olarak çok güzel koktuğu için koyduğum yeşil yapraklarını piştikten sonra çıkarttım sadece pembe çiçekleri kaldı.Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  11. Harikasınız. Ben birde kışlık saklama yöntemi var mıdır merak ettim. Yazlıkta geniş alanda mevcut. Ancak istanbulda balkonum müsait değil. Sutlaclarda bayılıyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış için saklamayı denemedim ama evde saksı içinde az da olsa yetiştirip kışın içeriye alabilirsiniz,ben öyle yapıyorum. Tatlılarda, şerbetlerde güzel oluyor gerçekten...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...