24 Mayıs 2015 Pazar

KARADUTLU CHEESECAKE

Karadutlu cheesecake tarifi
Karadutlu cheesecake nasıl yapılır
Cheesecake tarifi
     Bünyesinde çok güçlü antioksidanlar bulunan karadutun; bağışıklık sistemini güçlendirme, yaşlanma etkilerini azaltma gibi pek çok faydası varmış ve bu nedenle mümkün olduğunca sık tüketilmeliymiş; gerçi benim için, tatlı Ayvalık loru üzerinde bir parça karadut reçeli bile bir ziyafet sayıldığından ben oldukça sık kullanıyorum. Siz de karadut seviyorsanız ve karadutlarında tam zamanıyken şerbetini, reçelini, dondurmasını ve parfesini yapabilir, cheesecake gibi tatlılarınızda da kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
Tabanı:
  • 1,5 paket Ülker petit beurre bisküvisi
  • 125 gram tereyağı 
Kreması:
  • 500 gram tatlı lor 
  • 1 adet yumurta 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 paket kabartma tozu 
Üstüne:
  • 500 gram karadut 
  • 2 yemek kaşığı buğday nişastası 
  • 2 yemek kaşığı toz şeker 
  • 1, 5 su bardağı su 
Yapılışı:
  • Bisküviler mutfak robotunda un haline gelene kadar parçalanır.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı ile bisküviler yoğurulur.
  • Tabanına ve kenarlarına yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba bisküvili karışım kenarları yükseltilerek yayılır.
  • Kreması hazırlanana kadar buzdolabında bekletilir.
  • Yumurta, irice parçalanmış tatlı lor, toz şeker, kabartma tozu  mutfak robotuna konulup, azar azar süt eklenerek krema haline gelene kadar çevrilir.
  • Buzdolabından çıkartılan bisküvili tabanın içine krema dökülüp, kaşığın tersi ile yayılır.
  • Önceden 170 derece ısıtılmış fırına konulur.
  • Kremanın pişerken çatlamaması için, kelepçeli kalıbın iki yanına fırına dayanıklı küçük kaplar içinde su konulur.
  • 170 derece ısıtılmış fırında 1 saat pişirilir.
  • Bir saat sonunda fırın kapatıldıktan sonra kapağı biraz açık bırakılarak cheesecake yarım saat kadar daha içinde bırakılır.
  • Bu süre içinde karadutların süsleme için kullanılacak olanları ayrılır.
  • Kalan karadutlar mutfak robotunda püre haline getirilip, süzgeçten geçirilir.
  • Karadutlar, toz şeker, su ve biraz su ile inceltilmiş buğday nişastası tencereye alınıp, muhallebi gibi karıştırılarak pişirilir.
  • Fırından çıkan cheesecake üzerine süsleme için ayrılan karadutlar dizilir.
  • Karadutlu muhallebinin ilk sıcaklığı geçince ortadan başlayarak kaşık kaşık karadutların üzerine yayılır.
  • Buzdolabında konulup, fazla bekletilmeden servis edilir.

38 yorum:

  1. Harika bayıldım bu chesecake kesinlikle denemeliyim lorla çok yakışmıştır sevgiler ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lorun üzerinde sadece karadutu bile çok sevdiğim için, biz severek yiyoruz umarım siz de beğenirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil
  2. Bayılırım cheesecake nefis gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özellikle ekşi meyvelerle çok seviyorum :) Teşekkürler.

      Sil
  3. Yum yum yummmmmy :) çok lezzetli görünüyor,karadut da güzel bir tattır. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele Kaz dağlarının ekşi karadutu :) Teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Süper görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Tek kelime ile mü-kem-mel! Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık...nefis olmuş..:Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  8. Karadut gibisi yok :)
    Elinize saglik

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık yine enfes bir lezzet...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Harika görùnüyor denenecekler listesine aldım Teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlık karadutu da çok severim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özellikle ekşi olanlarını çok seviyorum ve bu tür tatlılara çok yakıştırıyorum Hatice'ciğim.Çok teşekkürler, sevgilerimle.

      Sil
  13. Offf bayıldım bayıldım... Ayılmak için bir dilim karadutlu cheesecake yemem lazım :) Elinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yanına da bir bardak çay veriyorum :) Sevgilerimle.

      Sil
  14. Karadutlusunu hiç denememiştim, her defasında limon limon vazgeçemiyorum. Şimdi tam mevsimi, ben de bıcırığa yapayım bakalım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de limonlusunu çok severim.Ekşi tatları seviyorsanız eminim bunu da seveceksiniz :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  15. muhteşem görünüyor, olsa da yesek ;)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. cheescake'i her türlü seviyorum ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havalar ısındıkça hafif tatlılar daha çok tercih ediliyor.Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  17. Ellerine sağlık.Görüntü süper..Tadı da öyledir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, tadı da güzeldi :) Sevgilerimle.

      Sil
  18. Bloğunuzu çok beğendim izlemeye aldım. Sevgiler.
    Bu da muhteşem görünüyor bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, her zaman beklerim :) Sevgiler.

      Sil
  19. Merhaba tarifleriniz harika ellerinize saglik oglumun dogum gunu menusunu sizden esinlenicem :)) yalniz bir gun onceden yapsam tadi degisirmi ayrica bu tur kutlamalara hazirlik nadil yapilmali tuzlu tatli pasta borek :( siralama konusunda yardimci olurmusunuz tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz ve güvenip menüyü benden esinlenmeye karar verdiğiniz için,çok çok teşekkür ederim :) Menüyü tamamen siz hazırlayacaksanız zaten son günde yetiştiremezsiniz diye düşünüyorum onun için bir kısmını önceden hazırlayabilirsiniz.Mesela tatlı ve tuzluları iki üç gün önceden yapıp ağzı kapalı kavanoz veya teneke kutularda hava almadan saklayabilirsiniz.Cheesecake gibi tatlıları çatlama vs. olmaması için bir gece önceden yapıp buzdolabında dinlendirebilirsiniz.Cupcake vs. yapacaksanız üstünün krema ve süslemelerini son güne bırakabilirsiniz.Börekleri de önceden yapıp, hatta derin dondurucudan çıkartıp fırında ısıtarak sofraya getirebilirsiniz.Şimdiden kolay gelsin, oğlunuzun doğum günü kutlu olsun.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...