22 Mayıs 2015 Cuma

MOR SALKIM ŞERBETİ

Mor salkım şerbeti tarifi
Mor salkım şerbeti nasıl yapılır
     Duvarları göz alabildiğince mor renge boyamış mor salkım çiçeklerinden daha önce mor salkım reçeli yapmıştım. Çiçeklerin bir kısmından da şerbetini denedim, rengi tahmin ettiğim gibi mor olmadı ama gene de çok güzel pembe bir renk oldu.Siz de değişik şerbetler denemeyi seviyorsanız, çiçeklerin bir kısmını limon suyu ile ovup, dondurucuya koyarak daha sonra şerbet yapmak için kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 200 gram ayıklanmış mor salkım çiçeği         
  • 5 yemek kaşığı toz şeker                             
  • 6 su bardağı içme suyu                                
  • 1 adet limonun suyu veya bir parça limon tuzu 
       
 

Yapılışı:
  • Mor salkımların sadece taç yaprakları ayıklanıp, yıkanır.
  • Limon suyu ile ovularak, üzeri streçlenip bir gece bekletilir.
  • İçme suyuna toz şeker eklenip, bir tencerede şeker eriyene kadar kaynatılır.
  • Limon suyu ile ovulmuş çiçekler de tencereye eklenir.
  • Bir iki taşım kaynatılıp, ocaktan alınır.
  • Soğuyunca süzülüp, kapaklı bir sürahiye alınır.
  • Şeker ve su oranı damak zevkinize göre arttırılıp, azaltılabilir.
  • Buzdolabında bekletilip, servis edileceği zaman buz eklenir.

47 yorum:

  1. Merhaba,
    Nergis ablacım ellerine sağlık. Bayıldım nasıl bir güzellik böyle. Rengini de çok beğendim. Eminim tadı da muhteşemdir. Afiyetler olsun sizlere...:)
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selda'cığım, çok hoş bir rengi oldu gerçekten :) Sevgilerimle.

      Sil
  2. Doğadaki çeşit ne muhteşem, elinize sağlık, şifa olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa da, doğadaki çeşitlerden binlerce çeşit yemek yaratan insanlarımız da çok muhteşem :) Teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  3. Rengi çok güzel görünüyor ama tadı nasıl oluyor ilginç bir tarif ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek kokulu bir şerbet diyelim :) Teşekkürler.

      Sil
  4. reçelini yapıyorum ama şrerbetini denememiştim mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de biraz da olsa deneyin, belki de beğenirsiniz.Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  5. çiçeklerle yaptığınız şerbetlere bayılıyorum...elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Çok çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  6. ne güzel tarifleriniz var . Bayılıyorum sizin blogunuza.

    YanıtlaSil
  7. Nasıl bir renk,nasıl güzel bir tarif.Ellerinize sağlık.Eminim tadıda öyledir.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Bu çiçekten böyle bir şerbet yapmak kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerbetler Osmanlı mutfağında da çok önemliymiş, Ege bölgesinde de çocukluğumdan beri bildiğim, yapılan çok şerbet var yani kültürümüzde var benim çok düşünmeme gerek kalmadı :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  9. Ayy rengine bayıldım şerbetin :) Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe tonlarında su eklenirse biraz açılıyor ama bence de her tonu çok güzel :) Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  10. çiçeğin rengi de, şerbetin rengi de o kadar güzel ki, bu şerbeti içerken huzur içinde hayal ettim kendimi.. Renginden mi bilmiyorum.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe şerbet içince, dünyayı da pembe görsek ne güzel olurdu değil mi :) Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  11. harikasınız:) eminim çok lezzetlidir,denemeyi çok isterdim ama buralarda hiç görmedim,Adanaya anneme gidince denerim artık,mor çiçeklerden pembe bir şerbet çıkması da çok ilginç geldi bana:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en azından eflatun olur diye düşünmüştüm ama pembe tonları arasında gidip geliyor :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  12. elinize sağlık değişik tarifleri okumayı seviyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmayı sevmiyor musunuz :) Ben denemeden duramıyorum da.

      Sil
  13. Harika ,ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  14. reçelini biliyorum da şerbeti elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Daha neler ogrenecegiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirimizden öğreneceğimiz daha çok şey var :) Teşekkürler.

      Sil
  16. Bu konu da öncü oldun Nergiscim ellerine sağlık renk muhteşemmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten kültürümüzde olan şerbetler Hatice'ciğim,Eski şerbetlerimizi hatırlatalım ki, çocuklarımız için ne olduğu belli olmayan o boyalı sulara alternatif olsun :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  17. Bu çiçekten ne reçel ne de şerbet yapmak aklıma gelmezdi.. Ellerinize sağlık.
    Denk gelirsem bir yerde bu çiçeklere deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kültürümüzde bu güne kadar ne reçeller, ne şerbetler yapılmış; ben de aklıma gelenleri biraz da meraktan deniyorum.Çok teşekkürler.

      Sil
  18. Ya siz harikasınız... mor salkım en sevdiğim çiçeklerden.. Dragostaki evimde bütün balkonum mor salkım ile sarılmıştı... Hatırası çok yani:)
    Hiç aklıma gelmezdi mor salkımdan içeçek olabileceği... Sizi alkışlıyorum... fikrinize sağlık:) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Filiz hanımcığım.Son yıllarda her şeye, her çiçeğe reçeli, şerbeti olur mu acaba diye farklı bir gözle bakmaya başladım.Fikir verebildiysem ne mutlu bana :) Halen duvarlarınızda mor salkımlar duruyorsa ne kadar şanslısınız, her şeyden önce görüntüsü çok güzel bir çiçek ve o görüntü bana da çocukluk yıllarımı, mor duvarları hatırlatıyor.Sevgilerimle.

      Sil
  19. Sevgili Nergis Mevsimi,
    Bu güzel şerbetle beni tanıştırdığınız için çok teşekkürler. İlk sizin tarifinizi okuduğumda bu çiçekle ve şerbetiyle tanıştım. Bu yıl ben de bahar mevsiminde mor salkım çiçekleriyle biraz farklı bir şerbet ve reçelini hazırladım. Herşey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır bloğa girmeyince yorumunuzu görmemişim :( Ne güzel hepimiz birbirimizden bir şeyler öğreniyor, unuttuklarımızı hatırlıyoruz.Sizin de ellerinize sağlık eminim şerbetiniz de, reçeliniz de çok güzel olmuştur.Sevgilerimle.

      Sil
  20. çok güzel gözüküyor elinize sağlık tadı nasıl peki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi kendiniz deneyip fikir edinebilirsiniz ama çiçeğe özgü bir tadı olmasa da kokusuyla değişik bir lezzet oluyor, çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. Elinize sağlık. Tam da mevsimi.. Çok sevdiğim mor salkım ile tarifinizi mutlaka deneyeceğim. Ben de ilk kez leylak şerbeti denedim, tadına bakan herkes beğendi :) Taze koparılmış çiçeklerinden buz küplerine koyup donduruyorum, şerbeti servis ederken içine atınca çok şık bir görüntü elde ediliyor. Yenilebilir çiçekler grubunda olduklarından buzlar eriyip şerbetle birlikte tüketilmesinde bir sakınca bulunmuyor.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...