28 Mayıs 2015 Perşembe

YABANİ KUŞKONMAZLI ( SARMAŞIKLI ) KİŞ

Asparaçalı kiş tarifi
Acı filizli kiş nasıl yapılır
Yabani kuşkonmazlı kiş tarifi
     Baharla birlikte satıcıların kucaklarında çiçek demeti gibi tutup, yere indirmeye kıyamadıkları asparaça, acı ot, acı filiz, izvinya, avronyes yada sarmaşık denilen yabani kuşkonmaz pazarlarda bir kaç haftadır satılmaya başlandı. Alışık olmayanların biraz acı bulduğu tadını kırmak için pırasa veya taze soğan yapraklarıyla kavurup üzerine yumurta kırsak da, daha önce yaptığım enginarlı kişten sonra bir de yabani kuşkonmazlı kiş denemeye karar verdim.Filizlerin uç kısımlarını çıt çıt kırılabilecekleri yere kadar kırıp, esneyip kırılmayan kart kısımlarını kullanmadım.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 

Üzerine:
  • 2 bağ yabani kuşkonmaz
  • 3-4 adet taze soğan 
  • 5-6 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Bir kaç dilim kaşar peyniri 
  • 1 çay bardağı tatlı lor 
  • 1 çay bardağı İzmir tulum peyniri
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 adet yumurta 
  • Karabiber 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Yabani kuşkonmazlar yıkanıp, çıt çıt ses gelen yerine kadar taze kısımları kopartılır.
  • Tavada çok az zeytinyağında doğranmış taze soğanlar ve uzun uzun kırılmış yabani kuşkonmazlar biraz çevrilip, tuzu ve karabiberi de eklenerek soğumaya bırakılır.
  • Un, yoğurt, zeytinyağı, tuz ve kabartma tozu karıştırılarak hamur yoğurulur.
  • 22 santim çapında kalıba hamurun kenarları biraz yükseltilip, elle bastırılarak yayılır.
  • Hamurun kabarmaması için çatalla üzerine delikler açılır.
  • Biraz yağda çevrilmiş yabani kuşkonmazlar hamurun üzerine yayılır.
  • Peynirler, süt ve yumurta çırpılarak hamurun üzerine dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırının alt rafında 15 dakika altının pişmesi için tutulur.
  • Sonra orta rafa alınıp, 30-40 dakika kadar pişirilir.
  • Fırından çıkartılıp, kaşar peyniri serpilip, tekrar fırına konulur.
  • Kaşar peyniri eridikten sonra fırından alınıp, sıcak servis edilir.

28 yorum:

  1. Harika görünüyor,ellerinize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım harika değişik bir kiş bu denemek isterdim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım deneyince de beğenirsiniz, sevgilerimle.

      Sil
  3. Görüntü harika..Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor eminim tadıda öyledir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamurişlerini sevince her hali güzel geliyor :) Teşekkürler.

      Sil
  6. Kuşkonmazlı birşey denemedim hiç tadını da merak ediyorum..Görüntü çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kiş için yabani kuşkonmaz kullandım, diğer kuşkonmaz aynı lezzeti verir mi bilmem ama kuşkonmaz konserve halinde de satılıyor.Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  7. ellerine sağlık kardeşimin kızları hastası bu kuşkonmazın:)) nefis bir tarif daha:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın geldiklerinde denersen, beğeneceklerini düşünüyorum Hatice'ciğim.Çok teşekkürler, sevgilerimle.

      Sil
  8. Hiç yemediğim bir ot bu, ama Tattığım Ege otları hep hoşuma gitmiştir. Ellerinize sağlık lezzetli olduğu kesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da pek çok kişinin bilmediği otlarımızdan ama seveni çok :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  9. off kiş yani kuşkonmaz değil ama ıspanaklı falan bayılırım elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst malzemesi istediğiniz bir şeyle değiştirilebilir ama bu da güzel oldu.Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  10. pizza gibi görünüyor harika olmuş ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiş de bir nevi pizza zaten :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  11. Ahh! Bizim de çok sevdiğimiz bir bitki. Ben hiç acısına rastlamadım ama duymuştum acısı gitsin diye azıcık haşladıklarını. Bu sene buralarda rastlamak zor artık ama seneye mutlaka deneyeceğim kişini de. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acısı da çok acı değil ama gene de pırasayla filan kavuruyoruz.Umarım denediğinizde de beğenirsiniz, çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  12. Çok farklı bir tarif.. Denemek isterim. Ellerinize sağlık...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında üst malzemesi farklı oldu, başka sebzelerle de deneyebilirsiniz.Teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  13. Değişik tarifler denemek lazım. Bu da çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bir malzeme değişimi ile çok farklı bir şeyler çıkabiliyor, bence de denemek lazım :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  14. Bu nasıl bir görüntü,nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle açken bu fotoğraflar çok dayanılmaz oluyor değil mi :) Teşekkür ederim, sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...