31 Mayıs 2015 Pazar

AKDENİZ ÇÖREĞİ

Akdeniz çöreği tarifi
Ispanaklı fesleğenli çörek tarifi
Peynirli kiraz domatesli çörek tarifi
Instant mayalı tarifler
     Son günlerde birbirinden güzel görünüşlü çöreklere olan ilgim devam ederken ve her gördüğümü yapmak isterken yabancı sitelerden birinde rastladığım bu güzel çöreği de yapmasam olmazdı :) Ben içine beyaz peynir, kiraz domatesler, ıspanak ve fesleğen yaprakları koyunca kullandığım malzemeler dolayısıyla adı için de Akdeniz çöreği uygun olur diye düşündüm :) Hafta sonu kahvaltılarınızda yada çay saatleriniz için alternatif olabilecek bu çöreğin içinde istediğiniz cins peynir kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 3,5 su bardağı un 
  • 1 adet Dr.Oetker instant maya 
  • 1 adet yumurtanın beyazı 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Yarım su bardağı süt 
  • Yarım su bardağı ılık su 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker 
  • 1 tatlı kaşığı tuz  
Üst malzemesi:
  • 1 demet ıspanağın taze yaprakları
  • Bir kaç dal fesleğenin yaprakları 
  • 8 adet kiraz domates 
  • 250 gram beyaz peynir 
  • 100 gram kaşar peyniri 
  • Karabiber 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Elenmiş un, instant maya ve toz şeker geniş bir kap içinde karıştırılır.
  • Yumurtanın akı, süt, zeytinyağı ve ılık su da eklenir.
  • Ele yapışmayacak kıvamda yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri örtülüp, ılık bir yerde yarım saat mayalandırılır.
  • Hamurdan  parçalar kopartılıp, on beş adet beze yapılır.
  • Her beze tek tek oval şekilde çok az unlanmış tezgahta merdane ile açılır.
  • Açılan bezelerin ortasına ıspanak ve fesleğen yapraklarıyla küp küp doğranmış peynirler konulup, ortası açık kalacak şekilde iki ucu kapatılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş büyük boy borcam fırın kabına bezelerin biri diğerinin yarısından başlayacak şekilde dıştan içe doğru çepeçevre dizilir.
  • Tepsinin ortasına gelen beze yuvarlak açılıp, iç malzemesi konulur.
  • Tepsinin içi dolunca hamurların kenarlarına yumurta sarısı sürülüp, çörek otu serpilir.
  • Domatesler ikiye kesilip, kesik yeri alta gelecek şekilde her parçanın içine yerleştirilir.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında yarım saat kadar pişirilir.
  • Fırından çıkartılan çöreğin iç malzemesi olan kısımlarına rendelenmiş kaşar peynirleri eklenip, tekrar fırına konulur.
  • Kaşar peyniri eriyip, kızardıktan sonra fırından çıkartılıp, ilk sıcaklığı geçince dilimlenip servis edilir.

44 yorum:

  1. Bu kadar güzel görünmek zorunda mıydı buuuu ..
    Ellerine sağlık canım nefis olmuş bir ara çay yanına eşlik edecek:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hatice'ciğim, inan gerçeğinin görüntüsü çok daha güzeldi :)

      Sil
  2. Görüntüsüne bittim kesin nefis olmuştur mutfağa geçip hemen denemek istiyorum. Emeklerine ve ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Ben de bu tür hamur işlerinin önce görüntüsünü seviyorum :) Umarım tadını da beğenirsiniz, sevgiler.

      Sil
  3. Hem çay saati , hem kahvaltı için rahatlıkla yapılabilir.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız günün her saatine uygun bir çörek :) Teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Yapımı da çok kolaymış, görüntü zaten süper.
    Yemek blogları sayesinde mutfaktan çıkamıycam bu gidişle, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar kolay olduğu görünsün diye yapım aşamalarıyla paylaşıyorum, faydalı oluyorsa ne mutlu bana :) Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Harika olmuş ellerine sağlık sevgiler görüntü de lezzet de mükemmel

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor, bayıldım. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir lezzet görünümü çok hoş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle hoş görüntülü çörekleri ben de seviyorum, teşekkür ediyorum.Sevgiler.

      Sil
  8. Yine harika bir görüntü, ellerinize sağlık. Değişik bir çörek olmuş bir akdenizli olarak denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Akdenizlilerin daha çok beğeneceği bir lezzet :) Sevgilerimle.

      Sil
  9. çok özenli hazırlanmış muhteşem bir tarif. Ellerinize sağlık...:) En yakın zamanda çocuklar için bunu hazırlamayı düşünüyorum.. Bayılacaklar..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çocuklar da beğenir :) Size de kolay gelsin.Sevgilerimle.

      Sil
  10. Görüntü tek kelime ile iştah açıcı :) elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Elinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  12. Off mükemmel, elinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık arkadaşım nefisss görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. Elinize sağlık sanat eseri gibi şahane olmuş..

    YanıtlaSil
  16. Yine olağanüstü.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Sabah kahvaltıda kuru simitin yerine olsaydı ne güzel giderdi :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yapımı çok vakit alan bir çörek değil en azında hafta sonu kahvaltıları için yapabilirsiniz.Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  18. yine çok zevkli bir sunumla yapmışsınız harika görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çöreğin kendi güzelliği :) Teşekkür ediyorum audrey, sevgiler.

      Sil
  19. akdenizin her şeyi güzel :)

    YanıtlaSil
  20. güzel bir tarif olmuş.


    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...Ve lezzetli bir tarif, teşekkür ediyorum :)

      Sil
  21. gayet basarılı bır akdenızlı olarak tam gobegı adanadan selamlar mutlaka denenmelı basıt ve pratık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Beğenmenize sevindim.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...