28 Aralık 2019 Cumartesi

KESTANELİ PİLAV

Kestaneli Pilav Tarifi
Kestaneli Pilav Nasıl Yapılır
Malzemeler: 
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3-3,5 su bardağı sıcak su 
  • 250 gram kestane 
  • 7-8 adet kuru kayısı 
  • Yarım çay bardağı kuş üzümü 
  • Yarım çay bardağı dolmalık fıstık
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • Karabiber 
  • Tuz
Yapılışı: 
  • Kestaneler bir kaç saat sıcak su içinde bırakılıp, süzüldükten sonra bıçakla enine çizilir.
  • Çizilen kestaneler fırının ızgarasında pişirilip, kabukları sıcakken soyulur.
  • Kuru kayısı ve kuş üzümleri sıcak su içinde yumuşayana kadar bekletilip, süzülür.
  • Kuru kayısılar minik minik doğranır.
  • Zeytinyağında yemeklik doğranmış kuru soğan pembeleştirilir.
  • Kestaneler, kayısılar, kuş üzümü ve dolmalık fıstıklar da eklenip, fıstıklar pembeleşene kadar yağda çevrilir.
  • Tuz ve karabiberi de eklenip, karıştırılır.
  • Yıkanıp suyu süzülmüş pirinç ve kaynamış su da eklenerek, kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Piştikten sonra üzerine kağıt havlu konulup, biraz dinlendirildikten sonra servis edilir.



4 yorum:

  1. çok severim daha önce kendim hiç denemedim ama bu tarifi yapmayı planladım şuan. nefis görünüyor elinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. yılbaşı günü denedim gerçekten çok güzel bir tarif biz bayıldık teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim.Biraz gecikmekle birlikte size de iyi yıllar diliyorum.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...