14 Ağustos 2012 Salı

BAMYA KIZARTMASI

Bamya kızartması tarifi
Bamya kızartması nasıl yapılır
     Pazardan aldığım on, on beş santim boyunda tazecik, su gibi bamyaları genellikle çok az zeytinyağı koyduğum yanmaz bir tava da biraz çevirip üzerine sarımsaklı, domatesli sos dökerek soslu bamya kızartması yapardım ama bu defa bamyaları unlayarak kızarttım. Bu kadar taze bamya bulabilirseniz, gerçekten güzel ve değişik bir bamya tarifi ama çok tazesini bulamaz iseniz beş dakika kadar sıcak suda haşlayıp, kuruladıktan sonra kızartmak daha iyi olur diye düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 500 gram  taze büyük bamya 
  • 1 kahve fincanı süt 
  • 1 kahve fincanı yoğurt 
  • 2 yemek kaşığı sirke 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 su bardağı mısır unu
  • Kızartmak için zeytinyağı 
Yapılışı:
  • Bamyalar yıkanıp, limonlu suda bekletilir, kurulanır.
  • Bamyaların uç kısımları bıçakla külah gibi kesilip, temizlenir.
  • Başka bir kabın içinde süt, yoğurt, sirke ve tuz çatal ile çırpılır.
  • Bamyalar bu sosa batırıldıktan sonra mısır ununa bulanır.
  • Zeytinyağına atılan bamyalar kızartılıp, kağıt havlu üzerine alınır.

4 yorum:

  1. Bamyayı hiç böyle düşünmemiştim..Çok leziz duruyorlar..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bende kızartmak için yarım kilo bamya almıştım. Kayınvalidem iyilik olsun diye bir güzel yıkamış ayıklamış buzdolabı poşedine koyup dipfrize atmış. Tabi bir şey diyemedim..Benim bamya kızartması da başka baharlara kaldı anlayacağım...

    YanıtlaSil
  3. ilk kez Amerika'da yemiştim kızartmasını. Belki de beğendiğim tek Amerikan lezzeti olmuştu ilk gidişte. Nefistir, ellerin dert görmesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.Böylesini ilk defa denedim,ben de tadını beğendim.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...