7 Ağustos 2012 Salı

HAŞHAŞLI İRMİKLİ TATLI

Haşhaşlı irmik tatlısı tarifi
Haşhaşlı irmik tatlısı nasıl yapılır
      Haşhaşlı irmikli tatlı, bayram öncesi tatlı arayışında olanlar için ,çıtır çıtır ağıza gelen haşhaş tohumlarıyla çok hafif, değişik bir tarif.Ben, haşhaş olarak Bağdat Baharatın ürettiği gri-mavi haşhaşı kullanıyorum.Haşhaşlı tatlının sade hali daha hafif geldiğinden üzerine krema, krem şanti gibi ilaveler yapmıyorum ama siz isterseniz, tatlının üzerine krema yapıp kat halinde yayabilir veya bir iki top dondurma ile de servis edebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 3 adet yumurta 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı irmik 
  • 1 su bardağı haşhaş 
  • 1,5 su bardağı un 
  • 1 su bardağı zeytinyağı 
  • 1 su bardağı süt 
  • 2 paket kabartma tozu 
Şerbet:
  • 2,5 su bardağı su 
  • 2 su bardağı tozşeker 
  • Birkaç damla limon suyu
Yapılışı:
  • Su ve toz şeker bir tencerede kaynatılır.
  • Limon suyu eklenip, bir taşım daha kaynatılarak soğumaya bırakılır.
  • Yumurtalar ve tozşeker mikser ile beyazlaşana kadar çırpılır.
  • Zeytinyağı, irmik, haşhaş ve süt eklenir.
  • Un  ve kabartma tozu da en son eklenerek karıştırılır.
  • Dikdörtgen bir fırın kabına karışım yayılır.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, 20-25 dakika üstü kızarana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkartılan sıcak kekin üzerine, soğuk şerbet her yerini ıslatacak şekilde kepçe ile dökülür.
  • Kare kare kesilerek soğuyunca servis edilir.

8 yorum:

  1. hmmmmm ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok kısa zaman önce bende yapıp eklemiştim bloğuma. Gerçekten çok güzel bir tatlı..

    YanıtlaSil
  3. Çok severim bu tatlıyı,canım nefis olmuş.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık... bu tatlıyı çok seviyorum daha doğrusu haşhaşlı bütün lezzetleri seviyorum

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Çok lezzetli olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bayılırım bu tatlıya. ilk kez bir öğrencimden yemiştim. sertifika törenine getirmişti 1 tepsi. çok şık!

    YanıtlaSil
  7. Revanidir,yoğurt tatlısıdır hiç sevmem ama bu haşhaşlı tatlıyı seviyorum.Şerbeti az üzeri kremalı ve meyveli olunca daha da seviyorum.Nergis'cim ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  8. ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..
    MÜKEMMEL AŞÇISIN...

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...