2 Eylül 2019 Pazartesi

KIŞLIK DOMATES SOSU

Kışlık Domates Sosu Tarifi
Kışlık Domates Sosu Nasıl Yapılır
Malzemeler:
  • Olgun etli armut domates 
  • Kaya tuzu 
  • Kullanılmamış kavanoz kapağı 
  • Cam kavanoz


Yapılışı:
  • İçerisinde fazla su barındırmayan etli armut domateslerden alınır.(Ben 25 kilogramlık 3 kasa domatesten, birazını mutfak için ayırdım biraz da sapı, çürüğü derken fire verdiğini düşünürsek yaklaşık 60 kilogram domatesten 1 litrelik 45 adet kavanoza domates sosu yaptım.)
  • Cam kavanozlar ve hiç kullanılmamış yeni aldığımız kavanoz kapakları bulaşık makinasında yıkanıp, kurutulur.
  • Domatesler bol su ile iyice yıkanır.
  • Domateslerin sap kısımları ve varsa ezilmiş, çürümüş kısımları ayrılıp, atılır.
  • Kabukları incecik soyulup, ortadan ikiye kesilir. (Ben bir kısmının kabuğunu soydum, bir kısmını soymadan yaptım.)
  • Kesilen domatesler elimizle fazla ezmeden sıkılarak çekirdekli kısımları çıkartılır. (Bu su,  hemen veya dondurularak daha sonra bulgur pilavı, salata sosu veya domates çorbası yapımında kullanılabilir.)
  • Domatesler isteğe göre küp küp doğranır veya mutfak robotuna alınıp, püre haline getirilir.
  • Ben domates sosunu büyükçe bakır kazan içinde odun ateşinde yaptım ama böyle imkanı olmayanlar kalın tabanlı bir tencerede ocak üzerinde de yapabilir.)
  • Ocak üzerinde yapacaklar için; 10 litrelik tencereye doldurulan domates püresine, 4 yemek kaşığı kaya tuzu eklenir. 
  • Orta ateş üzerinde suyunu yarı yarıya çekip, biraz koyulaşana kadar üzerindeki köpükler alınarak kaynatılır.
  • Tencere kaynamaya devam ederken kepçeyle alınan domates püresi temiz kavanozlara üzerinde bir parmak boşluk kalacak şekilde doldurulup, yeni alınmış kavanoz kapakları bekletmeden havlu yardımıyla hemen sıkıca kapatılır.
  • Tezgahın üzerine kalınca bir sofra bezi yayılıp, domates bitene kadar kavanozlara doldurulup, kapağı kapatıldıktan sonra ters çevrilerek yan yana dizilir.
  • Kavanozların üzeri de sofra bezi  ile örtülüp, bir gece hiç kıpırdatmadan ters halde bekletilir.
  • Ertesi gün kavanozlar düzeltilip, güneş almayan serin bir dolaba kaldırılır.
  • Bu domates sosu, kapaklar sıkıca iyi kapatıldığı ve hava almadığı sürece bir yıl boyunca kullanılabilir.
  • Ben genellikle çok yer kaplamaması için; bir litrelik kavanozlara yapıp, kavanozu açtıktan sonra kalanını buzdolabında bekletiyorum. Siz isterseniz birer kullanımlık, her defasında yeni kavanoz açacağınız küçük kavanozlara da yapabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Tam zamanı gerçekten :) Pazarlarda herkes salçalık domates, biber alışverişinde :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...